Quote from Guest on 19 January 2013, 21:59Jag ska köpa nya barfotaskor och undrar om någon har några tips på vad man ska köpa? Jag har kollat lite på New Balance WR00, någon som har dem? Eller tycker ni man ska satsa på Footfingers? Jag springer mest på asfalterad väg eller grus.
Jag ska köpa nya barfotaskor och undrar om någon har några tips på vad man ska köpa? Jag har kollat lite på New Balance WR00, någon som har dem? Eller tycker ni man ska satsa på Footfingers? Jag springer mest på asfalterad väg eller grus.
Quote from Funbeat user on 19 January 2013, 22:09Om du bara vill "dip your toe" i det här med minimalistisk löpning är aquasocks en bra start. http://www.simbutiken.se/se/art/badskor-aquasocks-damherr.php
För 150:- paret är det ingen stor investering och dom är inte sämre än dyra VFFs
Om du bara vill "dip your toe" i det här med minimalistisk löpning är aquasocks en bra start. http://www.simbutiken.se/se/art/badskor-aquasocks-damherr.php
För 150:- paret är det ingen stor investering och dom är inte sämre än dyra VFFs
Quote from Funbeat user on 19 January 2013, 22:28VVF är inte dumma alls 😀
Testa vilken modell som passar dina fötter bara!
Edit: dont drink and write
VVF är inte dumma alls 😀
Testa vilken modell som passar dina fötter bara!
Edit: dont drink and write
Quote from Funbeat user on 19 January 2013, 22:46Du skriver "nya"Linea, vilka minimalistiska skor har du nu & hur trivs du i dom? Vet vi det kan vi ge bättre råd som passar dig
Du skriver "nya"Linea, vilka minimalistiska skor har du nu & hur trivs du i dom? Vet vi det kan vi ge bättre råd som passar dig
Quote from Funbeat user on 20 January 2013, 07:45Tack för svaren. De jag har sedan tidigare är Nike Free Run+ 3 Running Shoe. Vet inte om de klassar helt som barfotaskor eller om det är någon "halvvariant". Jag trivs iallafall bra med dem men vill testa på någon annan.
Tack för svaren. De jag har sedan tidigare är Nike Free Run+ 3 Running Shoe. Vet inte om de klassar helt som barfotaskor eller om det är någon "halvvariant". Jag trivs iallafall bra med dem men vill testa på någon annan.
Quote from Funbeat user on 20 January 2013, 12:28barfotaskor ,,, nakenkläder ... ?
barfotaskor ,,, nakenkläder ... ?
Quote from Funbeat user on 20 January 2013, 18:26Nike Free har många drag som tex. lätta, flexibla, inget stöd, lågt drop som gör att dom går mot minimalisthållet. Men på tok för tjock sula för att ge nån som helst markkänsla. Så, bra skor men inte minimalistiska.
Nike Free har många drag som tex. lätta, flexibla, inget stöd, lågt drop som gör att dom går mot minimalisthållet. Men på tok för tjock sula för att ge nån som helst markkänsla. Så, bra skor men inte minimalistiska.
Quote from Funbeat user on 20 January 2013, 21:43Nej precis som du säger och det är därför jag nu är på jakt efter nya skor 🙂
Nej precis som du säger och det är därför jag nu är på jakt efter nya skor 🙂
Quote from Funbeat user on 21 January 2013, 00:49Om det är barfotakänslan du letar efter borde du köpa så stora skor som möjligt och strunta i strumpor.
Minimalistskor rekommenderas så små som möjligt. Typ korvskinn.
Plus strumpor.
Hur man nu kan få en barfotakänsla i sådant är mig en gåta. 😉
Om det är barfotakänslan du letar efter borde du köpa så stora skor som möjligt och strunta i strumpor.
Minimalistskor rekommenderas så små som möjligt. Typ korvskinn.
Plus strumpor.
Hur man nu kan få en barfotakänsla i sådant är mig en gåta. 😉
Quote from Funbeat user on 21 January 2013, 03:01New Balance gör bra löparskor. Själv har jag ett par Minimus 10 som jag trivs utmärkt med och det verkar de flesta tycka som använder NBs minimalistiska varianter. Så det är inte fel att pröva!
New Balance gör bra löparskor. Själv har jag ett par Minimus 10 som jag trivs utmärkt med och det verkar de flesta tycka som använder NBs minimalistiska varianter. Så det är inte fel att pröva!