Quote from Funbeat user on 11 February 2013, 14:42Tor.
Jag menade att det för oss riktiga barfotalöpare kändes förnedrande.
Trodde att jag så också skrev.När jag använder tåskor - mest i trädgårdsarbetet ( här i Forida beskådas jag av ca. 50/dag ) så flinas det, fast ännu oftare får jag frågor om de
Tor.
Jag menade att det för oss riktiga barfotalöpare kändes förnedrande.
Trodde att jag så också skrev.
När jag använder tåskor - mest i trädgårdsarbetet ( här i Forida beskådas jag av ca. 50/dag ) så flinas det, fast ännu oftare får jag frågor om de
Quote from Funbeat user on 11 February 2013, 19:41Jag beställde ett par skor ifrån USA http://xeroshoes.com/shop/custom-made-xero-shoes/custom/
Fick ordentliga blåsor under fötterna vid första löppasset, så det lär nog dröja lite innan jag kan springa längre sträckor i dom, men med lita sakta invänjning
Jag beställde ett par skor ifrån USA http://xeroshoes.com/shop/custom-made-xero-shoes/custom/
Fick ordentliga blåsor under fötterna vid första löppasset, så det lär nog dröja lite innan jag kan springa längre sträckor i dom, men med lita sakta invänjning
Quote from Funbeat user on 13 February 2013, 17:29Lika mycket som jag ogillar folk som anser sig kommit på något när dom joggar i 6-min fart, lika mycket tackar jag dom för att de skapat en marknad som tar fram sköna, lättdämpade skor med 4-6mm drop för oss utan problem eller vanföreställningar. Win lixx
Lika mycket som jag ogillar folk som anser sig kommit på något när dom joggar i 6-min fart, lika mycket tackar jag dom för att de skapat en marknad som tar fram sköna, lättdämpade skor med 4-6mm drop för oss utan problem eller vanföreställningar. Win lixx
Quote from Funbeat user on 13 February 2013, 17:29... När dom joggar i barfotaskor i 6-min fart skall det vara.
... När dom joggar i barfotaskor i 6-min fart skall det vara.
Quote from Funbeat user on 14 February 2013, 15:33Jag har tanken att jogga med 3.30-4:30 Fart!! 🙂 med Dem.
Jag har tanken att jogga med 3.30-4:30 Fart!! 🙂 med Dem.
Quote from Funbeat user on 14 February 2013, 21:47Juhani, du kan vara lugn. Du är inte stereotypen av barfotaskoanvändare. 🙂 kör hårt!
Juhani, du kan vara lugn. Du är inte stereotypen av barfotaskoanvändare. 🙂 kör hårt!
Quote from Funbeat user on 14 February 2013, 21:52Vilken är stereotypen som du dömmer resten av minimalisterna efter?
Vilken är stereotypen som du dömmer resten av minimalisterna efter?
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 21:42Smiter in med ett inlägg och en fråga.
Hur bör övergången från skor av typen Adidas Adizero Adios 2 och INOV8 X-Talon 212 till barfotaskor (Fivefingers eller motsvarande) se ut? Samma försiktiga smygande som vanligen rekommenderas, eller är det möjligt
Smiter in med ett inlägg och en fråga.
Hur bör övergången från skor av typen Adidas Adizero Adios 2 och INOV8 X-Talon 212 till barfotaskor (Fivefingers eller motsvarande) se ut? Samma försiktiga smygande som vanligen rekommenderas, eller är det möjligt
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 22:16Robert, precis som du skriver så är det individuellt. Jag skulle säga att det beror mycket på hur ditt löpsteg ser ut i nuläget. Jag hade inte jättelång invänjningsperiod i mina VFF men jag sprang redan ganska mycket på framfoten.
Du får testa 🙂
Robert, precis som du skriver så är det individuellt. Jag skulle säga att det beror mycket på hur ditt löpsteg ser ut i nuläget. Jag hade inte jättelång invänjningsperiod i mina VFF men jag sprang redan ganska mycket på framfoten.
Du får testa 🙂