Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBarfotaskor
You need to log in to create posts and topics.

Tor.
Jag menade att det för oss riktiga barfotalöpare kändes förnedrande.
Trodde att jag så också skrev.

När jag använder tåskor - mest i trädgårdsarbetet ( här i Forida beskådas jag av ca. 50/dag ) så flinas det, fast ännu oftare får jag frågor om de

Jag beställde ett par skor ifrån USA http://xeroshoes.com/shop/custom-made-xero-shoes/custom/
Fick ordentliga blåsor under fötterna vid första löppasset, så det lär nog dröja lite innan jag kan springa längre sträckor i dom, men med lita sakta invänjning

Lika mycket som jag ogillar folk som anser sig kommit på något när dom joggar i 6-min fart, lika mycket tackar jag dom för att de skapat en marknad som tar fram sköna, lättdämpade skor med 4-6mm drop för oss utan problem eller vanföreställningar. Win lixx

... När dom joggar i barfotaskor i 6-min fart skall det vara.

Jag har tanken att jogga med 3.30-4:30 Fart!! 🙂 med Dem.

Juhani, du kan vara lugn. Du är inte stereotypen av barfotaskoanvändare. 🙂 kör hårt!

Vilken är stereotypen som du dömmer resten av minimalisterna efter?

Smiter in med ett inlägg och en fråga.

Hur bör övergången från skor av typen Adidas Adizero Adios 2 och INOV8 X-Talon 212 till barfotaskor (Fivefingers eller motsvarande) se ut? Samma försiktiga smygande som vanligen rekommenderas, eller är det möjligt

Robert, precis som du skriver så är det individuellt. Jag skulle säga att det beror mycket på hur ditt löpsteg ser ut i nuläget. Jag hade inte jättelång invänjningsperiod i mina VFF men jag sprang redan ganska mycket på framfoten.
Du får testa 🙂