Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBassängtemperatur
You need to log in to create posts and topics.

Ice Man, i den "nya" simhallen jag simmar i var det först 30 grader (var något fel med termostaten eller dyl.) Folk klagade mycket över att det var för varmt i bassängen och att det inte gick att träna. Sen när de fixade felet var det 27 vilket var mycket

OT: konstigt att ingen kommit in på kroppsbehåringens inverkan på fart och kyla. Men det är kanske en självklarhet att alla rakar sig?

Mycket bra frågeställning, tycker vi startar en ny tråd om detta 😉

Jo, men det var väl nån som gjorde en koppling till isbjörnar? 😉
(Förlåt, jag kunde inte låta bli.)

Angående att tävla i 26 grader, det är som Rasmus skriver (hej själv förresten ;)), man är ofta (och bör vara) så uppvärmd inför loppet att det bara är skönt att hoppa i. Sen har man så mycket annat i skallen att man sällan tänker på vattentemperaturen om

Lyssnade, för ovanlighetens skull, på P4 i går eller i dag, och det var ett inslag om en familj med mycket lovande gymnasttalanger. Mamman fick frågan om barnen var pressade att hålla på med just gymnastik eftersom båda föräldrarna var tidigare elitgymnas

Skulle vara trevligt om vi fick fram några världsstjärnor i gymnastik för en gång skull.

Gymnastikhallar är ju annars lokaler som brukar ha en inbjudande värme på vintrarna. Not!

Rasmus, antagligen var det mer åt simskola de gick och inte tränade simning. För simskolor brukar numera använda varmare bassänger.

Den största anledningen till att jag hade så svårt att lära mig simma när jag var liten och att det tog väldigt lång tid var att jag frös så fruktansvärt i den kalla bassängen.

Jag frös som en gris när jag gick i nybörjargrupper men jag lärde mig. Kanske är den lilla promillen sisu i mig som gjort det 😉