Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBassängtemperatur
You need to log in to create posts and topics.

Har hört någonstans att någonstans runt 26,5 grader är den optimala temperaturen för snabba tider på tävlingar. Någon som vet om det stämmer?

AM Medväska: "Va elaka, inskränkta och fördomsfulla ni vana simmare verkar". Ps. Ett tips är att läsa hela tråden innan du retar upp dig på hur fördomsfulla alla är här. Det är ingen vanlig diskussion det här, jag tänker inte rabbla upp allt men det är gn

Det handlar inte om gnäll utan om konstruktiv kritik. Om man skall få fler intresserade av simning så måste man fråga sig varför folk inte vill simma och ta till sig synpunkter och nya idéer.

Ja, att bygga simhallar med takhöjd på 2,5 meter är verkligen KONSTRUKTIV kritik.

Höj temperaturen i simhallar och det försvinner fler folk än det tillkommer är jag tämligen övertygad om.

Samlat några kommentarer från diskussionen:

"Ge dig!"
"Ice man du är som en skidåkare som inte gillar snö..."
"Och snart får vi höra att vattnet är för blött."
"Aha, det är "bada" du håller på med"
"Är det för kallt så får du väl simma lite snabbare så

No offense Robert men jag kan förstå en del av dessa kommentarer när samma sak sägs som anledning om och om igen. T.ex. så kommer "Ge dig" först på tredje sidan när folk tröttnat.

Men tröttnat på vad? Om man inte orkar läsa vad man tolkar som gnäll så är det väl bara att låta bli? Det är inte OK att en stor flock vuxna simmare hånar två frusna grabbar på ett sätt som gränsar till mobbing.

Gäsp

Visst är det så. Jag slutade läsa tråden varje gång det kom ett nytt inlägg just pga av att jag tröttna på att vilka argument och förslag jag än kom med så var det för kallt.

Sen var det nog Rasmus som satte ribban i sitt inlägg "till korkade kommentarer