Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBassängtemperatur
You need to log in to create posts and topics.

... eller så skiter de i det och bara simmar ändå.

Va elaka, inskränkta och fördomsfulla ni vana simmare verkar. Om någon tycker att det är för kallt är det väl inget någon annan kan säga? Det är en känsla någon har i sin kropp och knopp och så är det bara, punkt slut.

Jag har inte följt tråden noga och

Jo visst kan man frysa men att gnälla över det sida upp och sida ner känns lite onödigt. Finns ju ändå inget man kan göra åt det mer än att använda våtdräkt, simma i barnbassängen eller bita ihop och simma ändå för att det är så jävla roligt! Tycker man i

Jag tolkar inte det som gnäll utan ett sätt att vädra en sida av simningen som man försöker få rätsida på.

Det jag tycker är lite underligt är hur så många bemöter detta med argumentet "då tar du inte i tillräckligt" och påstår att det man tycker är fel

Jag kan sträcka mig så långt att 16 grader inte är kul att simma i!

Det var lite jobbigt bitvis... men efter en stund så hade ben och fötter domnat bort helt och då var det inte mycket mer att göra än att veva på. Jag bröt iaf inte som de enda två som låg bakom mig gjorde. Bah!

Borde inte 27 grader i bassäng vara hur gött som helst efter den upplevelsen ;)?

Det skulle man kunna tro men det bevisar bara hur jädra superdupertuff jag är när det väl gäller. Jag gillar fortfarande att simma långsamt och länge i 32-gradigt vatten. Ni får kalla mig flytboj eller inte. Det är sådan jag är.

Lennart, där har säkert fettet en viss betydelse, för där är det så kallt så länge att alll isolering man kan få är välkommen. Man kommer att bli kraftigt nerkyld ändå. Men det är också så att med så mycket mer fett så minskar densiteten, och därmed flyte

jag har simmat utan våtdräkt i bara jammers i 16 grader så 16grader i shorty är bra, men inte ovanlig. många US masters simma utan våtdräkt runt 15.

problem är inte att Iceman & co tycker att vatten är för kall, utan att iceman jämnför med ideel temp