Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBassängtemperatur
You need to log in to create posts and topics.

Kan du inte be någon filma dig när du simmar?

Så blir det när man bara tar saker ur sitt sammanhang. Om du läste vad jag skrev sedan så förklarar jag varför jag inte vill göra det till vana att simma med våtdräkt, även om det kan vara ett bra hjälpmedel.

"Och det är lätt att kritisera och säga "det e bara simma på snabbare" när man själv kan simma bra och har underhudsfett som värmer och ger flytförmåga. Har man inte det så blir kallt vatten ett problem"

Ice Man, jag förstår att du är frusen, men det bli

Ice man, jag låg och simma 2 timmarspass i 25-26 grader när jag troligtvis hade mindre underhudsfett än dig. (56 kg på 173 cm). Det är bara att bita ihop.

Jag har 63kg på 179cm och väldigt lite underhudsfett. De flesta duktiga simmare på klubbnivå verkar ha normal eller något över normal fettprocent, om man tittar på dom tävlingar jag besökt. Jag har aldrig sett någon duktig simmare med en kroppsbyggnad som

Ja, du är en minoritet bland de som använder bassängen. Därav kommer det inte att ändras.

Och ja, jag såg ut som Stefan H vid det tillfället. Det är bara bita ihop och köra vidare.

Ice Man har rätt.
Phelps är lite småfet på bilden...
BILD:http://www.cholesterol-and-health.com/images/phelps_art_200v_20080813150643.jpg

Holmertz var väl inte heller biffig än mindre fet?

Ja dom flesta tävlingssimmare ju lite småfeta...

Mängden underhudsfett är totalt irrelevant i sammanhanget. Jag har vägt nästan 90 kg (nu ca 62-67 beroende på tid på året) och frös minst lika mycket då som nu.

Det är hudens temperaturkänsliga nerver och nervsystemet i stort som avgör hur man upplever t