Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBassängtemperatur
You need to log in to create posts and topics.

Alla har ju inte underhudsfett som en isbjörn och då fryser man lättare i kallt vatten.

Isbjörnar har en värmeisolerande tjock päls. Precis som en våtdräkt vilken du kan skaffa dig.

Eller så fokuserar du dig på simning utan att hitta undanflykter.

Allvarligt talat Ice Man: du skriver att du har lite underhudsfett vilket du tror (enligt en annan tråd) gör att du har dåligt vattenläge, att du på grund av ditt lilla underhudsfett fryser lättare än alla vi andra fryslortar och därför spänner dig och få

Johanna: jag har haft samma fundering. samma problem tråd efter tråd. Jag har även undrat om han är en TROLL eftersom hag registrera ingen tränings allts

och när man ställer en direkt fråga eller kommentar få man aldrig ett konkret svar eller kommentar

Johanna, Mitt i prick! Ingenting kommer till en utan att man anstränger sig och har en attityd att man verkligen vill! Bra talat!

Undrar om inte Ryan har rätt i sin misstanke, att vi alla har blivit trollade.

Köp en riktig våtdräkt. Då slipper du frysa och får ett bra vattenläge.

Nog vill jag bli en bra simmare alltid. Men det är frustrerande när man efter 1,5 års träning fortfarande inte orkar crawla längre än 50-75m. Och det är lätt att kritisera och säga "det e bara simma på snabbare" när man själv kan simma bra och har underhu

Jag har redan en våtdräkt och jag har redan påpekat vrf jag inte vill träna med den. Jag vill kunna simma bra utan dräkt och inte bli beroende av för mycket hjälpmedel.

Citat Ice Man i tråden Träningshjälpmedel: "Våtdräkt är ett grymt bra hjälpmedel."

Troll.