Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 11:59Riktigt varmt vatten är bra när man är nybörjare och behöver träna teknik i lugnt tempo eftersom det är lättare att slappna av om det är varmt. Men när man blir bättre och fått upp tempot högre kan jag förstå att man vill ha svalare vatten.
Riktigt varmt vatten är bra när man är nybörjare och behöver träna teknik i lugnt tempo eftersom det är lättare att slappna av om det är varmt. Men när man blir bättre och fått upp tempot högre kan jag förstå att man vill ha svalare vatten.
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 12:51Ice man, jag rättar dig lite. Det är väl redan när man ska börja träna på att få upp tempot som temperaturen bör vara lägre. Man kan ju inte slösimma och tro att tempot kommer.
Ice man, jag rättar dig lite. Det är väl redan när man ska börja träna på att få upp tempot som temperaturen bör vara lägre. Man kan ju inte slösimma och tro att tempot kommer.
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 16:42"Man kan ju inte slösimma och tro att tempot kommer."
Man kan heller inte bara ta i och veva på för kung och fosterland och tro att tekniken kommer av sig själv. Jag tror på att först lära sig tekniken och rörelserna rätt i ett lugnt tempo innan man börj
"Man kan ju inte slösimma och tro att tempot kommer."
Man kan heller inte bara ta i och veva på för kung och fosterland och tro att tekniken kommer av sig själv. Jag tror på att först lära sig tekniken och rörelserna rätt i ett lugnt tempo innan man börj
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 18:10Ice man, jag skulle säga en blandning av fart och teknik. Får man upp hastighet kan man få bättre teknik. Om man jämför med löpningen så anser jag att slösim/teknik motsvarar löpskolning. Kör man snabbare än så skulle jag definitivt vilja ha kallare än 29
Ice man, jag skulle säga en blandning av fart och teknik. Får man upp hastighet kan man få bättre teknik. Om man jämför med löpningen så anser jag att slösim/teknik motsvarar löpskolning. Kör man snabbare än så skulle jag definitivt vilja ha kallare än 29
Quote from Funbeat user on 2 September 2011, 09:10Ice Man, du skrev "26 grader funkar utomhus om man har en stekande sol som hjälper till att värma"
Det blir inte många dagar per år som du kan syssla med simning i öppet vatten. 😀
Ice Man, du skrev "26 grader funkar utomhus om man har en stekande sol som hjälper till att värma"
Det blir inte många dagar per år som du kan syssla med simning i öppet vatten. 😀
Quote from Funbeat user on 2 September 2011, 12:18Löpning och simning är två olika saker, det är som att jämföra äpplen och päron. Löpning handlar mer om kondition och uthållighet och mindre om teknik, de flesta vet redan hur man springer. I simning är tekniken mycket viktigare än i löpning. Vill man bli
Löpning och simning är två olika saker, det är som att jämföra äpplen och päron. Löpning handlar mer om kondition och uthållighet och mindre om teknik, de flesta vet redan hur man springer. I simning är tekniken mycket viktigare än i löpning. Vill man bli
Quote from Funbeat user on 2 September 2011, 12:24Lennart: Nej men det är ju tur att det finns våtdräkter 😉 Dock provade jag att simma med våtdräkt inomhus i en bassäng på 27 grader och då måste till och med jag erkänna att det blev aningen för varmt efter en stund 😉
Lennart: Nej men det är ju tur att det finns våtdräkter 😉 Dock provade jag att simma med våtdräkt inomhus i en bassäng på 27 grader och då måste till och med jag erkänna att det blev aningen för varmt efter en stund 😉
Quote from Funbeat user on 2 September 2011, 12:48Har jag sagt bara ta i mer? Det går att öka belastningen utan att tappa teknik. Gäller bara att göra det på rätt sätt. Det har fungerat för dom jag som jag varit simtränare för iaf.
Har jag sagt bara ta i mer? Det går att öka belastningen utan att tappa teknik. Gäller bara att göra det på rätt sätt. Det har fungerat för dom jag som jag varit simtränare för iaf.
Quote from Funbeat user on 2 September 2011, 16:11IceMan...nu är jag ju lite bättre än alla andra...eller inte;)
Klart du blir snabbare av att köra teknik på löpningen(löpskolning) istället för att köra intervaller.
På 6 månader körde jag 1 pass intervaller med löpningen däremot har jag nog 30 löppass me
IceMan...nu är jag ju lite bättre än alla andra...eller inte;)
Klart du blir snabbare av att köra teknik på löpningen(löpskolning) istället för att köra intervaller.
På 6 månader körde jag 1 pass intervaller med löpningen däremot har jag nog 30 löppass me
Quote from Funbeat user on 11 September 2011, 22:26Jonas: Visserligen handlade ju den tråden om vattentemperatur, men jag måste ändå ge dig beröm för ditt kloka inlägg. Intervallträning är direkt farligt (ur skadesynpunkt) utan att man har en stabil grund att stå på. Den får man genom flera års distanstr
Jonas: Visserligen handlade ju den tråden om vattentemperatur, men jag måste ändå ge dig beröm för ditt kloka inlägg. Intervallträning är direkt farligt (ur skadesynpunkt) utan att man har en stabil grund att stå på. Den får man genom flera års distanstr