Quote from Funbeat user on 12 September 2011, 12:39Löpning är löpning och simning är simning (H)
Löpning är löpning och simning är simning (H)
Quote from Funbeat user on 12 September 2011, 16:22Och tur är väl det. 😉
Och tur är väl det. 😉
Quote from Funbeat user on 12 September 2011, 16:42Min poäng var att tekniken är viktigare i simning än i löpning. Man har mer att vinna på att förbättra tekniken i simning än i löpning. Springa kan alla, man kan andas när och hur ofta man vill så det är inga problem, bara köra på. Men att lära sig crawla
Min poäng var att tekniken är viktigare i simning än i löpning. Man har mer att vinna på att förbättra tekniken i simning än i löpning. Springa kan alla, man kan andas när och hur ofta man vill så det är inga problem, bara köra på. Men att lära sig crawla
Quote from Funbeat user on 12 September 2011, 16:51Jag måste opponera mig, det är inte alls "bara att springa". Kolla hur många löpare som är skadade... Vad händer om man crawlar fel? Springer man fel kan man få men för livet, springa sönder knäna så att man aldrig kan gå ordentligt mer och så vidare.
Jag måste opponera mig, det är inte alls "bara att springa". Kolla hur många löpare som är skadade... Vad händer om man crawlar fel? Springer man fel kan man få men för livet, springa sönder knäna så att man aldrig kan gå ordentligt mer och så vidare.
Quote from Funbeat user on 12 September 2011, 19:14Ice man, du har helt rätt att tekniken är viktigare simning än i löpning. Däremot så har jag en helt annan syn på att träna upp en bra simteknik än du.
Ice man, du har helt rätt att tekniken är viktigare simning än i löpning. Däremot så har jag en helt annan syn på att träna upp en bra simteknik än du.
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 09:31om man ska endå prata om teknik på en temperatur tråd
@Flindra: Simma man fel och för hårt kan man simma sönder sin axel! Jag har några kompis, de flesta tjejer som var tvungen att operera sig för att kunna försätta simma.
Jag fick ont i jan 2009, de
om man ska endå prata om teknik på en temperatur tråd
@Flindra: Simma man fel och för hårt kan man simma sönder sin axel! Jag har några kompis, de flesta tjejer som var tvungen att operera sig för att kunna försätta simma.
Jag fick ont i jan 2009, de
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 09:38Intressant Ryan, jag som trodde att simning var i princip skadefritt! Där ser man.
Intressant Ryan, jag som trodde att simning var i princip skadefritt! Där ser man.
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 02:35När jag pluggade i växjö passade jag på att träna lite med simfolket därifrån och kan inte annat än hålla med om att 25-26 grader är lagom, frös iför sig alltid de första längderna men när man väl värmt upp var det finemang... Nu simmar jag i en bassäng d
När jag pluggade i växjö passade jag på att träna lite med simfolket därifrån och kan inte annat än hålla med om att 25-26 grader är lagom, frös iför sig alltid de första längderna men när man väl värmt upp var det finemang... Nu simmar jag i en bassäng d
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 12:33Min poäng var att springa är något alla (friska) individer lär sig redan som småbarn, men riktig simning är det långt ifrån alla som lär sig. (Jag räknar inte skolbröstsim som riktig simning) Då är det också rimligt att det för majoriteten är svårare att
Min poäng var att springa är något alla (friska) individer lär sig redan som småbarn, men riktig simning är det långt ifrån alla som lär sig. (Jag räknar inte skolbröstsim som riktig simning) Då är det också rimligt att det för majoriteten är svårare att
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 13:12Tekniskt sett är folk lika dåliga på att springa som att simma. Skillnaden är att i simning har mer betydelse.
Tekniskt sett är folk lika dåliga på att springa som att simma. Skillnaden är att i simning har mer betydelse.