Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 23:11Jo. *peka på sig själv*
Jo. *peka på sig själv*
Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 23:17Seriöst killar, simmar man 800 meter på 20 minuter är man högst medioker. Det motsvarar 2:30 på 100 meter, det är riktigt långsamt. Felräkning?
Seriöst killar, simmar man 800 meter på 20 minuter är man högst medioker. Det motsvarar 2:30 på 100 meter, det är riktigt långsamt. Felräkning?
Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 23:20Jag tänkte då närmast på dem som innan de summit 800 meter totalt också har hunnit med att ta minst tre pauser med dusch-bastu-dusch-fika vilka bara de tar 20 minuter var gång.
Sedan vill jag påstå att sub30 löpare är spinkiga, utan muskler eller flytkra
Jag tänkte då närmast på dem som innan de summit 800 meter totalt också har hunnit med att ta minst tre pauser med dusch-bastu-dusch-fika vilka bara de tar 20 minuter var gång.
Sedan vill jag påstå att sub30 löpare är spinkiga, utan muskler eller flytkra
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 13:04Maria, jag har just simmat runt i motionscirkeln på badhuset, jag är inte snabb och jag lovar att inga av de tanterna jag simmade med/runt simmade 800 m på 20 minuter! Gjorde inte jag heller förresten ... 😉
Maria, jag har just simmat runt i motionscirkeln på badhuset, jag är inte snabb och jag lovar att inga av de tanterna jag simmade med/runt simmade 800 m på 20 minuter! Gjorde inte jag heller förresten ... 😉
Quote from Funbeat user on 11 October 2011, 16:19Ganska många löpare tränar simning också. Eller typ Wet vest-löpning.
"Men det är väl inte riktig simning?"
Nej, just det.Kan någon ringa Musse och Larsa, så att vi får lite empiri här?
Ganska många löpare tränar simning också. Eller typ Wet vest-löpning.
"Men det är väl inte riktig simning?"
Nej, just det.
Kan någon ringa Musse och Larsa, så att vi får lite empiri här?
Quote from Funbeat user on 21 October 2011, 19:43Var det ingen mer än jag som såg Stefan Nystrand springa på TV3s Superstars? Om han är signifikativ för elitsimmares löparförmåga så är det skrämmande illa ställt. Han får vara glad om han grejar 60 min på 10 km löpning.
Var det ingen mer än jag som såg Stefan Nystrand springa på TV3s Superstars? Om han är signifikativ för elitsimmares löparförmåga så är det skrämmande illa ställt. Han får vara glad om han grejar 60 min på 10 km löpning.
Quote from Funbeat user on 21 October 2011, 19:59men då ska du jämnför sprintsimmare med sprintlöpare. stefan knappt klara simma 100m utan att ta slut.
men då ska du jämnför sprintsimmare med sprintlöpare. stefan knappt klara simma 100m utan att ta slut.
Quote from Funbeat user on 22 October 2011, 13:44Även 1500 m tar ju relativt kort tid att simma.
Menar bara att någon verkade tro att elitsimmare lätt skulle klara springa 10 km på 40 min och det tror jag inte på.
Även 1500 m tar ju relativt kort tid att simma.
Menar bara att någon verkade tro att elitsimmare lätt skulle klara springa 10 km på 40 min och det tror jag inte på.
Quote from Funbeat user on 22 October 2011, 15:17Om vi skall återgå till ämnet kanske 😉 Så tycker jag att för låg bassängtemperatur är något som påverkar simningen mycket negativt. Jag tror att som nybörjare/ovan simmare så förvärras känslor av orolighet och svårigheter att slappna av om vattnet är kal
Om vi skall återgå till ämnet kanske 😉 Så tycker jag att för låg bassängtemperatur är något som påverkar simningen mycket negativt. Jag tror att som nybörjare/ovan simmare så förvärras känslor av orolighet och svårigheter att slappna av om vattnet är kal
Quote from Funbeat user on 9 November 2011, 23:53Jag håller med Ice Man. Är man, som jag, extremt frusen av sig, så är 26--27 grader nästan outhärdligt kallt. Det är en plåga de första minuterna innan man hunnit få upp hjälplig värme. Visst, det funkar om man direkt kör igång och simmar längd på längd u
Jag håller med Ice Man. Är man, som jag, extremt frusen av sig, så är 26--27 grader nästan outhärdligt kallt. Det är en plåga de första minuterna innan man hunnit få upp hjälplig värme. Visst, det funkar om man direkt kör igång och simmar längd på längd u