Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 07:51Tack och lov är det just bara barnbassängerna som är varmare än 30 grader.
Förstår att du Rasmus knappast kan tycka om att bada i sjöar och hav.
Tack och lov är det just bara barnbassängerna som är varmare än 30 grader.
Förstår att du Rasmus knappast kan tycka om att bada i sjöar och hav.
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 12:48Håller med dig Rasmus att 30 grader är lagom 🙂 Nu har dom dessvärre sänkt tempen i den lokala simbassängen här, förut brukade det vara 28-29 grader, nu känns det mer som 26-27. Antagligen vill dom spara pengar (t-) Det påverkar min simning klart negativt
Håller med dig Rasmus att 30 grader är lagom 🙂 Nu har dom dessvärre sänkt tempen i den lokala simbassängen här, förut brukade det vara 28-29 grader, nu känns det mer som 26-27. Antagligen vill dom spara pengar (t-) Det påverkar min simning klart negativt
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 13:05Jag tror inte i första hand att det handlar om pengar. Det handlar om att majorieteten vill ha det så.
Jag tror inte i första hand att det handlar om pengar. Det handlar om att majorieteten vill ha det så.
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 14:39"Ice Man" 😀
"Ice Man" 😀
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 17:36Mitt namn till trots, så ogillar jag kyla 😉
Mitt namn till trots, så ogillar jag kyla 😉
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 18:36Somliga blir kalla andra är coola.
Somliga blir kalla andra är coola.
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 12:06Jag tror inte majoriteten av badgäster vill ha 26-27 grader varmt, de flesta vill nog ha närmare 30 grader. Det är nog bara riktigt duktiga simmare som orkar hålla ett högt tempo som föredrar svalare vatten, och dessa är knappast en majoritet av de som be
Jag tror inte majoriteten av badgäster vill ha 26-27 grader varmt, de flesta vill nog ha närmare 30 grader. Det är nog bara riktigt duktiga simmare som orkar hålla ett högt tempo som föredrar svalare vatten, och dessa är knappast en majoritet av de som be
Quote from Elias Engqvist on 11 November 2011, 12:47Jo, jag är verkligen en dålig simmare, kanske något bättre än dig 🙂
Jag tycker att det är skönt med lite svalare vatten.
(Jag har inte mätt så exakt men c:a 1:45 på 100m (i en 25m bassäng) är nog vad jag klarar.)
Jo, jag är verkligen en dålig simmare, kanske något bättre än dig 🙂
Jag tycker att det är skönt med lite svalare vatten.
(Jag har inte mätt så exakt men c:a 1:45 på 100m (i en 25m bassäng) är nog vad jag klarar.)
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 13:15Kanske det till en del handlar om kostnader för själva värmen men den stora anledningen till att tempen inte hålls så hög är att reningen av vattnet kostar. I högre temperatur ökar den bakteriella tillväxten varför det krävs kostsamma åtgärder för att vat
Kanske det till en del handlar om kostnader för själva värmen men den stora anledningen till att tempen inte hålls så hög är att reningen av vattnet kostar. I högre temperatur ökar den bakteriella tillväxten varför det krävs kostsamma åtgärder för att vat
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 20:08Ett sätt att spara på uppvärmningskostnaderna är att inte ha en takhöjd på 10-15 meter och väggar/tak av glas. 2.5-3 m räcker utmärkt just över bassängen. Välisolerade bassängväggar och bra isolering med luftvärmeväxlare på överbyggnaden. Man kan säkert
Ett sätt att spara på uppvärmningskostnaderna är att inte ha en takhöjd på 10-15 meter och väggar/tak av glas. 2.5-3 m räcker utmärkt just över bassängen. Välisolerade bassängväggar och bra isolering med luftvärmeväxlare på överbyggnaden. Man kan säkert