Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBassängtemperatur
You need to log in to create posts and topics.

@Iceman köp en kort dräkt som inte sitter så tight. Lätt att få på sig och den gör nog att du klarar värmen.

Tja, vad som räknas som en "god simmare" är ju alltid relativt. Men jämfört med den genomsnittlige besökaren på ett badhus som oftast bara kan simma "skolbröstsim" och kanske en eller två längder crawl, så tycker jag man kan säga att majoriteten på det hä

Jämför inte badgäster som ska leka med badgäster som ska motionssimma tack.
Kostnaderna tror jag absolut INTE på som den stora anledningen till att det oftast är 26,5-27 grader i simbassänger.

1. Det blir för varmt att motionsimma för 99 % av dom som sim

Även om man räknar bort de som bara går till bassängen för att plaska och leka så tror jag att de flesta föredrar lite varmare än 26. Typ 28-30. Åtminstone är det så på dom ställen jag varit att en majoritet av simmarna simmar "skolbröstsim" i lugnt tempo

Ice Man, många av simhallsbrukarna är i bassängen och kör sina träningspass före det att den stora allmänheten ens har vaknat på morgonen och sedan också när de flesta börjar fundera på läggdags. Således är det en stor massa med simmare som tränar organis

Ice man, du kanske ska ta dig en funderare på om verkligen simning är något för dig, om du har sådana problem med kyla?

Där jag bor är det definitivt inte tal om någon "stor massa" som simtränar organiserat. Jag är själv med och tränar och jag kan räkna antalet aktiva i klubben med fingrarna.

En klubb med max tio aktiva? Finns det någon/några kompetenta tränare och ledare i den klubben?

Ed. i min region får inte alla som vill ens chans att börja simma organiserat p.g.a. att tiderna redan nu utnyttjas till max.

Tja, det är en liten stad så det måste väl också tas hänsyn till. Jag vet inte hur det ser ut i andra klubbar generellt men här har intresset minskat de senaste åren.

Det beror nog på att ni har för varmt i vattnet... Folk orkar helt enkelt inte.