Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 17:41Kan badskor hjälpa er som fryser i vattnet? Neoprenvantar? Det borde väl inte påverka vattenläget lika mycket som en hel våtdräkt.
Ni som fryser: Använder ni latex eller silikonbadmössa? Jag tycker det är mycket kallare att simma med latexmössa. Silikon
Kan badskor hjälpa er som fryser i vattnet? Neoprenvantar? Det borde väl inte påverka vattenläget lika mycket som en hel våtdräkt.
Ni som fryser: Använder ni latex eller silikonbadmössa? Jag tycker det är mycket kallare att simma med latexmössa. Silikon
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 17:43i Växjö har vi ca 120 tävlande barn och ca 1200 i simskolan.
alla barn 5-6år och uppåt dela sin simskola tid i mtoionbassäng ca 26-28 och i den multibassäng runt 30-32 bero på vilka dag.
barn 7-9 spendera ännu mer om inte 100%av deras tid i motionbassän
i Växjö har vi ca 120 tävlande barn och ca 1200 i simskolan.
alla barn 5-6år och uppåt dela sin simskola tid i mtoionbassäng ca 26-28 och i den multibassäng runt 30-32 bero på vilka dag.
barn 7-9 spendera ännu mer om inte 100%av deras tid i motionbassän
Quote from Funbeat user on 15 November 2011, 08:32Ibland beror bassängtemperaturen också på lufttemperaturen.
Jag vet att i Älvdalens simhall (där många simklubbar ligger på läger) är det kallare i vattnet än i vanliga simhallar (kommer inte ihåg exakt, men närmare 26 grader) och skälet till det angavs
Ibland beror bassängtemperaturen också på lufttemperaturen.
Jag vet att i Älvdalens simhall (där många simklubbar ligger på läger) är det kallare i vattnet än i vanliga simhallar (kommer inte ihåg exakt, men närmare 26 grader) och skälet till det angavs
Quote from Funbeat user on 15 November 2011, 12:57Värmen i luften bör väl vara något högre än värmen i vattnet för att minska kondens och dimma? Eller är det tvärtom? 😉
När det gäller vattenkvalité och bakterier så tror jag att det största problemet inte är vattentempen utan att folk struntar i att tvä
Värmen i luften bör väl vara något högre än värmen i vattnet för att minska kondens och dimma? Eller är det tvärtom? 😉
När det gäller vattenkvalité och bakterier så tror jag att det största problemet inte är vattentempen utan att folk struntar i att tvä
Quote from Funbeat user on 15 November 2011, 13:11...men när väl det smutsiga folket kommit i vattnet så har tempen betydelse.
...men när väl det smutsiga folket kommit i vattnet så har tempen betydelse.
Quote from Funbeat user on 18 November 2011, 14:42Jag föreslår att bana 1 och 3 har temperaturen 26 grader, bana 2 18 grader (för oss som behöver härda oss till utesäsongen), bana 4 32 grader, och bana 5 och 6 30 grader.
Jag föreslår vidare att takhöjden blir max en (1) meter över bassängen (ingen lyfter
Jag föreslår att bana 1 och 3 har temperaturen 26 grader, bana 2 18 grader (för oss som behöver härda oss till utesäsongen), bana 4 32 grader, och bana 5 och 6 30 grader.
Jag föreslår vidare att takhöjden blir max en (1) meter över bassängen (ingen lyfter
Quote from j sollerman on 18 November 2011, 16:40Tumme upp!
Tumme upp!
Quote from Funbeat user on 18 November 2011, 16:49kan inte vi har det 30 för 1-2m och sedan 26 för restan? då bli man värm mellan olika series 😉
kan inte vi har det 30 för 1-2m och sedan 26 för restan? då bli man värm mellan olika series 😉
Quote from j sollerman on 18 November 2011, 18:11Ännu bättre =) Då kan man värma sig innan man sticker iväg på nästa serie!
Ännu bättre =) Då kan man värma sig innan man sticker iväg på nästa serie!
Quote from Funbeat user on 18 November 2011, 18:29I ämnet seriösa inlägg kan jag komma med något som skulle göra en bassäng riktigt het. Nämligen att botten av bassängen inte var ordinärt kakel utan en stor "teveskärm", typ jumbotron, i vilken man med näsan mot botten kunde se sig själv simma live, få ti
I ämnet seriösa inlägg kan jag komma med något som skulle göra en bassäng riktigt het. Nämligen att botten av bassängen inte var ordinärt kakel utan en stor "teveskärm", typ jumbotron, i vilken man med näsan mot botten kunde se sig själv simma live, få ti