Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBassängtemperatur
You need to log in to create posts and topics.

Men i din utopi löser du inte problemet med den hälsovådliga organismtillväxten som blir följden både i vatten och luft.

Eftersom det bevisligen finns varmare bassänger så är det knappast ett särskilt stort problem.

de flesta värmbassäng är liten ca10-15m, brukar används för rehab, äldre eller bebis.

tycker ni det är förkallt ta med våtdräkt. ni tävla inte i bassängen så det spela ingenrol vad ni träna i-

jag gillar inte äns stå i en värmbassäng eftersom jag har j

Ett annat sätt som sparar väldigt mycket energi är ju att täcka över bassängen på natten när den inte används. Det finns stora äventyrsbadbassänger där tempen ligger på 28-30 grader så nog finns det teknik till att hålla även stora bassänger varma. Det är

Jag tycker det framgår i denna tråd av de frusna är i en kvalificerad minoritet.

Jag vill inte betala mer för att få simma bara för att tillfredställa fåtalets behov av värme. De kan köpa våtdräkt för egna pengar om tempen är ett problem.

Som om en våtdräkt skulle hjälpa. Maken till korkade kommentarer har sällan skådats. Att folk med inbyggda kärnkraftverk dominerar i ett simforum är knappast förvånande eftersom de som simmar är de som står ut i de iskalla bassängerna. De som inte klarar

Men visst värmer väl en våtdräkt? Jag tyckte det var grymt svettigt att simma med våtdräkt inomhus, i vatten som jag annars upplevt som kallt.

Precis, Rasmus. Majoriteten på ett simforum är förmodligen relativt duktiga simmare och då kan jag förstå att man vill ha svalare vatten. Men en simhall besöks ju inte bara av simmare som tränar inför Iron Man och Vansbro. Det är folk i alla åldrar med o

"Maken till korkade kommentarer har sällan skådats."

Då Rasmus föreslår jag att du läser ett inlägg som är ännu värre, nämligen ovan, där det föreslås att takhöjden över bassäng ska vara 2,5 meter.

Undrar hur vederbörande tänkt att lösa hopptornet. T.o.

På detta simforum verkar dom flesta inte vara goda simmare. Men du kanske hänger runt på andra forum?