Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Ska eventuellt flytta till Stockholm och tittar nu pa alternativ var vi vill bosatta oss. Forutom vissa krav pa sjalva boendet sa ar omradet mycket viktigt for oss da livskvalite ar en av anledningarna till varfor vi flyttar fran London till Stockh

Båstad?

Värmdö kanske - där har du nära till allt du nämner och inte för långt in till stan. Själv bor jag närmare stan (Nacka) men här har jag inte hittat speciellt mycket skidspår på vintern - dock fina löpstigar osv. Men vänner på Värmdö brukar alltid skryta o

Jag flyttade till en sådan plats idag! Björkhagen — närmaste spårkarta bara några meter från ytterdörren. Ett antal fina löpspår som blir skidspår på vintern, nära till Sörmlandsledens startpunkt och idrottsplats med fina löparbanor.

En lite större ö i skärgården kanske? Då har man ganska mycket ö att springa på och seglingen naturligt. Vill ni vara fastlandsbor rekommenderar jag nog södra delen av stan: Björkhagen, Haninge eller någonting sådant. Älta är en fin stadsdel med mycket gr

Gärdet eller Östermalm. Nära till... just det, Gärdet, som är utmärkt för jogging och längdskidåkning. 15 minuters promenad till mitten av city. 20-25 minuters cykeltur till Karlbergs hinderbana (och löpspår). Även nära rackethallar, gym, etc., men det gä

Glömde säga att det finns någon ridklubb fem-tio minuters cykelväg från Gärdet. Samt att man kan rida på Gärdet.

Ja, K1

Ekerö kommun är bäst för allt det ni söker. Cykelpendlar ni till stureplan slipper ni anledningen till att jag flydde sta´n, nämligen bilköer.

Hammarby Sjöstad/Hammarby Höjden/Sickla.

Nära vatten, nära Hellas/Nackareservatet, elljusspår/skidspår samt slalombacke (med DH-spår på sommaren) på området.