Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Norra Djurgården! T ex Ekhagen mitt i Nationalstadsparken! (Jag bor där själv...)

Bagarmossen är oslagbart fint. Precis intill Nackareservatet med löpspår, skidspår, sjöar och kanaler för skridskor eller simning, vandring, utflykter, cykling... Dessutom kommer man till city på en kvart med tunnelbanan eller tjugo minuter på cykel. Nära

Jag tror att man kan hitta träningsmöjligheter överallt. Men hemma på min gata i Birkastan har jag nära till Karlbergs slott med hinderbana och Runday, Kungsholmen runt, Kungsholmen och Årstaviken runt, Hagaparken, eventuellt inklusive Stora skuggan eller

Själv bor jag i Kista. Nära till Simhall, bollhall, ishallar mm, samt max 5 min promenad till Järvafältet, där man kan cykla och springa mellan ängar och hagar. På vintern finns där mängder av längdskidspår om vädret tillåter. Med t-banan tar det dryga 15

Slår ett slag för Vallentuna. Många fina löpspår i krokarna, bra möjligheter till längdskidor och ifall du cyklar landsväg finns det hur mycket fin asfalt som helst att utforska. Bästa gymmet i Stockholm i gym&sims anläggningar.

Vallentuna är BRA, men jag slår ett slag för Lidingö (om ni har råd (H) ) .
SÅ centralt och ändå en sån härligt lantlig känsla och allt detta vatten på nära håll. Särskilt ute mot Elfvik, helt fantastiskt! 😀

Cykelträning på Liiiidiiingö är väl ingen höjdare?

Bergshamra är naturskönt och 11 minuter från plattan. Skogen finns runt hörnet, tex Brunnsviken runt (ca 12km) eller Edsviken runt (ca 21km). Det finns cykelvägar, men inte lika bra som de på Ekerö antar jag. Det går definitivt att cykla in till city.

Från Bergshamra cyklar man lämpligen norrut mot Täby, Vallentuna, Åkersberga osv - där finns en massa bra vägar att cykla på!

Fast Ekerö har allt, vatten, hästar, nära naturen.
Ett exempel http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-faringso-ekero-kommun-lillegard-tutta-uddsvagen-7-1683819