Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBehöver tips!
You need to log in to create posts and topics.

Jag har löptränat sedan Januari. Och har gått ner 10 kg.Äter i princip inte kålhydrater(fuskar så klart lite ibland).
Har problem just nu att få upp min puls i max läge när jag intervall tränar Benen blir kraftlösa..Käns som de inte finns mer att ta av.M

Läste att Du lätt får mjölksyra? Andra LCHF:are brukar ju hävda att man aldrig får mjölksyra...

Hursom, se till att börja ät ordentligt med mat, vilken i mitt tycke även innefattar bra kolhydrater, så ska Du se att pulsen skjuter i höjden.

Kroppen anvä

Tack för tipset...var lite på den linjen innan. Ngt tips om mat inann it-löpning.
Nu har ju löpnigen blivit en sport för mej 😉 innan en bantning

"Andra LCHF:are brukar ju hävda att man aldrig får mjölksyra..."

Det kan ju inte stämma, om det nu inte är så att man blir så svag att man inte orkar ta i... Mängden mjölksyra beror ju på hur hårt man tar i, och går pulsen över tröskelpuls så drar man ju

Mjölksyra är väl en restprodukt från när man förbränner kolhydrater (glykogen) utan syre. En del energi går att få ut ändå och man kan alltså få fram mer energi totalt än vad syretillgången räcker till.

Fett däremot är väl omöjligt att förbränna utan syr

Markus, det där låter konstigt, det är ju inte kolhydrater som ligger och flyter i blodet, det är ju ATP, eller?

All mat (protein, fett och kolhydrater) kan omvandlas till energi och användas av musklerna som bränsle. Den stora skillnaden är, så vitt jag

Var skriver Nina att hon får mjölksyra?

(Jag som just har fått nya linser!!!)

Christer, min vana trogen brukar jag läsa personens träningskalender, innan jag svarar. Där stod det. 🙂

Linus, googla LCHF och mjölksyra, så hittar Du massor. Har även diskuterats här på FB.

LCHF passar en del människor för viktnedgång, men för en aktiv löpare är det olämpligt, om man vill prestera.
Ät kolhydrater, men av bra kvalité.
Oraffinerade.
Bönor, linser, nötter, frukt och grönsaker, spannmål (fullkorn).
Du kommer orka mycket mer och

Sylvia - den är ju stängd - men ni kanske är kompisar!