Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBehöver tips!
You need to log in to create posts and topics.

Den var öppen när jag läste det om mjölksyran iaf. Dvs precis innan jag svarade.

Hursom så tror jag inte på LCHF i samband med högintensiv träning. Men det är det väl ingen som har missat. 😉

Jag tror inte heller på det!

(Konstigt nu var den öppen - jag kanske tittade slarvigt - men det var bara en enda notering om "Mjolksyra" (i vaderna i samband med backträning) så man ska nog inte dra så stora växlar på det!

Som sagt goda nyttiga kolhydr

Om inte glukos finns tillgängligt i kroppen, så kommer levern att börja nyproducera eget glukos från nedbrutet muskelprotein och glycerol (från fettnedbrytning). Detta för att sedan skicka tillbaka glukos till behövande vävnader.

Det går alltså att förbr

Jess, glukoneogenes.

Men kan nån vettig person förklara för mig varför i hela friden en sund frisk hälsomedveten & aktivt tränande person kan komma på tanken att frivilligt depravera sin kost från ett viktigt makronäringsämne?

Hype?

Vet inte... knäppgöksdoktorn Annika Dahlqvist?

Det botar cancer och skyddar mot virus. Det har doktorn sagt. (ironi)

Inte ens Dahlqvist hävdar att en metabolt frisk, normalviktig och tränande person ska undvika kolhydrater.

Jag tror helt enkelt det handlar om en övertygelse om att LCHF är det enda rätta. I alla lägen. Många vittnar dock om försämrade prestationer och å

oj.detta blir ju en liten debatt..:) min första

Egentligen kör jag inte LCHF utan försöker bara att gå ned i vikt eller gjorde...Har nått mitt mål nu 10kg..

Nu ska jag bli en riktig Löpare /springare/joggare....eller vad de nu kallas 😉

Vill få en bätt

Bra Nina! (M5C)

LCHF har lett till dödsfall och råttor har bevisats bli dumma(re) av det. Vad gäller viktkontroll så vet alla vad som gäller och det enda som behövs är att ta tag i det. Och det har du gjort på ett föredömligt sätt! Så fortsätt du på den