Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBehöver tips!
You need to log in to create posts and topics.

Det går alldeles utmärkt att springa på morgonen, både långt och långsamt (har testat upp mot 18km i 6min-tempo) och snabbt (6km i 5min-tempo). Blodsockret är inga problem, det svåraste är att ta sig ur sängen!

Absolut, håller helt med. Det är snabbt som är svårt att få till, åtminstone för mig.

Läste slarvigt. Håller alltså HALVT med... 😉

EDIT:dubbelpost

Är en morgon människa..gärna uppe före tuppen 😉
Har en bra energi Psykiskt..laddad till tusen 🙂

Jag kan nog ana att 2koppar kaffe före mitt pass kanske inte e de bästa, men de är så trevligt med en morgon kopp och sen ut i friska luften, känner mej så

Väldigt liten frukost.

Håller med, väldigt liten frukost. Om du skall ha några kolhydrater så är det till frukost. Grovt bröd med makrill på är min favorit. Dessutom lite protein till mellanmål är inte heller något fel. T ex keso eller kesella.

Varför så många fnutt-mål per dag? Två mellanmål & ett kvällsmål? Det är bättre för tänderna att äta tre-fyra stabila måltider.

Du tränar vidare så pass mycket att lite pasta/potatis/fet god sås inte skulle skada. (!OBS! Detta kommer från en som älskar p

Varför skall låga blodsockernivåer på morgonen göra att man blir segare om musklerna har välfyllda glykogenlager? Tar inte musklerna i första hand av dessa lager?

Peter P, visst är det så, om man lyckas ha välfyllda glykogendepåer på morgonen. Oftast har man inte särskilt mycket muskelglykogen då, men man kan ju äta ett bra mål innan man går och lägger sig, så att man inte är helt tom när man vaknar.
Att äta en rej