Quote from Daniel Jernebring on 5 October 2010, 13:22På en exercise-metabolism-konferens jag var på i Miami förra veckan hade flera forskargrupper kommit fram till att en FÖR hög fettförbränning i förhållande till kolhydratförbränning leder till insulinresistens, trots måttlig fysisk aktivitet... Icke bra.
På en exercise-metabolism-konferens jag var på i Miami förra veckan hade flera forskargrupper kommit fram till att en FÖR hög fettförbränning i förhållande till kolhydratförbränning leder till insulinresistens, trots måttlig fysisk aktivitet... Icke bra.
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 13:47Läser typ allt jag kommer över nu, äter nog aldeles för lite för att träna så som jag gör...i bland har man tur :)Såg detta inslag du hade skrivit i en annan tråd sylvia.
Och blir nu nyfiken varför?
Sylvia :Efter träning dricker jag antingen en GM eller O
Läser typ allt jag kommer över nu, äter nog aldeles för lite för att träna så som jag gör...i bland har man tur :)Såg detta inslag du hade skrivit i en annan tråd sylvia.
Och blir nu nyfiken varför?
Sylvia :Efter träning dricker jag antingen en GM eller O
Quote from Catharina Brattlin on 5 October 2010, 13:58För att jag snabbt vill få i mig något med både proteiner och kolhydrater i, i väntan på riktig mat.
Sen tycker jag att det är gott. 🙂
För att jag snabbt vill få i mig något med både proteiner och kolhydrater i, i väntan på riktig mat.
Sen tycker jag att det är gott. 🙂
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 13:59Med risk för att landa OT sådet skriker om det... jag har nämligen hunnit glömma vad det var jag skulle svara på egentligen...
Vad doktorn sagt och inte:
"Fettdoktorn Annika Dahlqvist vägrar ta influensavaccinet. Hon menar att dieten ger tillräckligt sky
Med risk för att landa OT sådet skriker om det... jag har nämligen hunnit glömma vad det var jag skulle svara på egentligen...
Vad doktorn sagt och inte:
"Fettdoktorn Annika Dahlqvist vägrar ta influensavaccinet. Hon menar att dieten ger tillräckligt sky
Quote from ellen olsson on 5 October 2010, 14:09Man baxnar!
"– Vi som äter LCHF får inga infektionssjukdomar."
Hur fick hon ut sin läkarlegitimation?
Man baxnar!
"– Vi som äter LCHF får inga infektionssjukdomar."
Hur fick hon ut sin läkarlegitimation?
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 14:26En typisk dag för mej:
2 koppar kaffe...kolla datan 🙂
löptränar...nu e kl typ 07.00
frukost: 1 ägg ,grönt te , 1 hård knäcke med ost, stor tmat skiva
mellanmål: frukt
Lunch:Kött/Fisk med mycke grönsaker med oftas en rotfrukt
mellanmål: oftas en smö
En typisk dag för mej:
2 koppar kaffe...kolla datan 🙂
löptränar...nu e kl typ 07.00
frukost: 1 ägg ,grönt te , 1 hård knäcke med ost, stor tmat skiva
mellanmål: frukt
Lunch:Kött/Fisk med mycke grönsaker med oftas en rotfrukt
mellanmål: oftas en smö
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 15:06Var är Stockis&Gollibäret nu?
Var är Stockis&Gollibäret nu?
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 15:14Har en data som e lite gammal...och sen e jag nog lite för snabb att skriva då hinner den inte med.
Har en data som e lite gammal...och sen e jag nog lite för snabb att skriva då hinner den inte med.
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 18:52Men du, du löptränar ju det första du gör på morgonen utan att ha ätit något på typ 12 h. Klart det går segt att springa, du har ju _episkt_ låga blodsockernivåer just då!
Som någon sa tidigare, har du låga sockerlager i blodet (för att du inte äter kolh
Men du, du löptränar ju det första du gör på morgonen utan att ha ätit något på typ 12 h. Klart det går segt att springa, du har ju _episkt_ låga blodsockernivåer just då!
Som någon sa tidigare, har du låga sockerlager i blodet (för att du inte äter kolh
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 19:02Träna före frukost är ju bra och skönt på många sätt men det är knappast då man slår hastighetsrekord. När jag kör morgonpass (det var ett tag sen nu) brukar kilometertiden ligga åtminstone en halvminut över vad min inbyggda hastighetssensor säger mig. In
Träna före frukost är ju bra och skönt på många sätt men det är knappast då man slår hastighetsrekord. När jag kör morgonpass (det var ett tag sen nu) brukar kilometertiden ligga åtminstone en halvminut över vad min inbyggda hastighetssensor säger mig. In