Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har tränat under våren för mitt första maratonlopp någonsin- Panama City Marathon. Förutom lite skadeproblem, så har träningen gått bra. Men värmen och luftfuktigheten ställer till problem och jag vet inte riktigt hur och hur mycket jag skall dricka under

Hälsa Noriega!

Jag kan inte råda dig vad gäller vätskemängden, men däremot: Ha absolut keps och dränk den i vatten vid vätskekontrollerna. Så gjorde jag vid Stockholm marathon och det gjorde värmen klart uthärdlig. Dessutom sprang jag med solglasögon och det var också o

Tack för tipset med kepsen, den kommer vara genomblöt hela loppet! Solglasögon skall jag fundera på, kanske är som du säger lite psykologi i det också.

Vad gäller Noriega så blir det svårt. Han semestrar fortfarande i Miami, och FBI har inte talat om nä

Jag trodde det var Panama City i Florida....

Jag skulle rekommendera att du fyller på med vätska och extra mycket saltat mat dagarna innan loppet samt även att du tillför salt under loppet, inte bara det som finns i sportdrycken.

Hur fyller jag på med salter förutom via sportdrycken? Energi-gel?? Trodded den bara innehöll energi, eller..?

Rökt skinka..

Allra enklast är att hälla i vanligt bordssalt i dina flaskor eller ta med en sådan där liten saltförpackning som finns på restauranger. Häll en direkt i munnen och skölj ner med vatten. Vätskeersättningen Resorb på Apoteket är min favorit.

Vätskebrist

Jag brukar klämma i mig ett par enervit GT tabletter under långa och varma pass. Tycker att det verkar hjälpa (placebo?).