Quote from ellen olsson on 29 July 2008, 08:44Ost är kanon!
Ost är kanon!
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 21:20Många bra tips, tack så mycket! Värmen har jag börjat vänja mig vid, flyttade hit i januari med familjen. Det där med salt direkt i vattnet låter ouäck, men kanske något att testa så här innan loppet, för att se hur det fungerar. Skall gå förbi det lokala
Många bra tips, tack så mycket! Värmen har jag börjat vänja mig vid, flyttade hit i januari med familjen. Det där med salt direkt i vattnet låter ouäck, men kanske något att testa så här innan loppet, för att se hur det fungerar. Skall gå förbi det lokala
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 21:22Rökt (och salt) kött är alldeles utmärkt..
Rökt (och salt) kött är alldeles utmärkt..
Quote from Elias Engqvist on 29 July 2008, 21:30Detta kan du fixa sin hablar español
Ingredienser
½ liter vatten
1 tsk salt
1 msk sockerGör så här
Blanda och drick lite vid vätskeförlust.
Detta kan du fixa sin hablar español
Ingredienser
½ liter vatten
1 tsk salt
1 msk socker
Gör så här
Blanda och drick lite vid vätskeförlust.
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 21:33De spanska apoteken har bra "springa fort piller".
De spanska apoteken har bra "springa fort piller".
Quote from ellen olsson on 29 July 2008, 23:00Det är inte Natrium som är viktigast att tillföra men det är det enda mineral som tillförs om ni använder vanligt sketet koksalt.
Det är inte Natrium som är viktigast att tillföra men det är det enda mineral som tillförs om ni använder vanligt sketet koksalt.
Quote from Elias Engqvist on 29 July 2008, 23:05Jag tror det räcker för att upprätthålla osmos-balansen?!
Edit: Annars är en vällagrad Grevé säkert bättre
Jag tror det räcker för att upprätthålla osmos-balansen?!
Edit: Annars är en vällagrad Grevé säkert bättre
Quote from Elias Engqvist on 29 July 2008, 23:13Korrekt, men som jag ser det: OM man använder resorb istf vatten så är det för att inte få fel proportioner vatten/salt vilket leder till vattenförgiftning. Är man rädd för kramp gäller det att få i sig ett brett spektrum av mineraler o spårämnen i maten!
Korrekt, men som jag ser det: OM man använder resorb istf vatten så är det för att inte få fel proportioner vatten/salt vilket leder till vattenförgiftning. Är man rädd för kramp gäller det att få i sig ett brett spektrum av mineraler o spårämnen i maten!
Quote from ellen olsson on 29 July 2008, 23:15Det var väl inte Resorb som OP:ns huvudsakliga fråga gällde? Isåfall har ämnet editerats.
Det var väl inte Resorb som OP:ns huvudsakliga fråga gällde? Isåfall har ämnet editerats.
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 23:18Då kanske den Svensk-skånsk-danska husmanskosten fungerar trots allt.
Jamie Oliver ger inte mycket för den engelska skolmaten.
Sebastian Coe och Steve Owett fick kanske lite extra dansk bacon.
Då kanske den Svensk-skånsk-danska husmanskosten fungerar trots allt.
Jamie Oliver ger inte mycket för den engelska skolmaten.
Sebastian Coe och Steve Owett fick kanske lite extra dansk bacon.