Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 23:24Mitt svar gällde enbart vätske- och salthaltens betydelse och förslag till hur man håller balansen eller helt enkel undviker att drabbas av det. När det gäller att undvika kramp och även på lopp som varar längre än maraton så är det som Fredrik påpekar vi
Mitt svar gällde enbart vätske- och salthaltens betydelse och förslag till hur man håller balansen eller helt enkel undviker att drabbas av det. När det gäller att undvika kramp och även på lopp som varar längre än maraton så är det som Fredrik påpekar vi
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 23:26Drygt två timmar alltså.
Drygt två timmar alltså.
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 23:30Ja, eller säg tre då. Cirka.
Ja, eller säg tre då. Cirka.
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 00:49He he, det blir nog snarare 4-4.30 med tanke på värme och annat. Krampen har inte varit något problem på långpassen, snarare att jag har känt mig helt urlakad hela dagen efteråt. Som en rejäl bakfylla. Skall nog pröva med saltlösning innan och se om det f
He he, det blir nog snarare 4-4.30 med tanke på värme och annat. Krampen har inte varit något problem på långpassen, snarare att jag har känt mig helt urlakad hela dagen efteråt. Som en rejäl bakfylla. Skall nog pröva med saltlösning innan och se om det f
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 05:55Är det inte bättre med lämplig kost som innehåller mineraler och spårämne?
Är det inte bättre med lämplig kost som innehåller mineraler och spårämne?
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 14:13Jo, innan loppet antar jag. Men under loppet kan det vara knepigare.
Jo, innan loppet antar jag. Men under loppet kan det vara knepigare.
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 14:17Stanna och ta en tjock grillad med mos.
Stanna och ta en tjock grillad med mos.
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 22:00En slang med bulle skulle förvisso sitta fint, men jag tror inte de har det i Panama.. Skall förvisso bli spännande att se vad de har förutom vatten. Det blir nog energi-gel med under loppet också.
En slang med bulle skulle förvisso sitta fint, men jag tror inte de har det i Panama.. Skall förvisso bli spännande att se vad de har förutom vatten. Det blir nog energi-gel med under loppet också.
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 22:08I Panama har de coke att springa fort på.
Calikartellen har fortfarande den traden.
I Panama har de coke att springa fort på.
Calikartellen har fortfarande den traden.
Quote from Funbeat user on 1 August 2008, 15:18På LU50K delade Enervit ut sina tabletter Enervit GT (http://www.en.enervit.com/_vti_g3_prodDet_aspx_idprod_3-rpstry_27_.sphtml). Har sett märket hos Runner Store.
Tabletterna innehåller vitaminer och mineraler och är enkla att ha med sig på lopp. Kanske
På LU50K delade Enervit ut sina tabletter Enervit GT (http://www.en.enervit.com/_vti_g3_prodDet_aspx_idprod_3-rpstry_27_.sphtml). Har sett märket hos Runner Store.
Tabletterna innehåller vitaminer och mineraler och är enkla att ha med sig på lopp. Kanske