Quote from Jan Lundquist on 8 April 2008, 14:50Kadens heter det ju. Förlåt 🙂
Tack P o L för info!
Kadens heter det ju. Förlåt 🙂
Tack P o L för info!
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 15:20Linus: Man slutar inte trampa för att släppa in i högerledet, endast när man är längst bak!
I Skåne heter detta Vindmöllekörning som är det danska namnet på övningen.
Linus: Man slutar inte trampa för att släppa in i högerledet, endast när man är längst bak!
I Skåne heter detta Vindmöllekörning som är det danska namnet på övningen.
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 15:40"Man slutar inte trampa för att släppa in i högerledet..."
Hur menar du? Högerledet i filmen är ju det led som går långsammare, så hur menar du att högerledet ska "släppas in"? Menar du att man inte ska sluta trampa när man byter från det snabbare till d
"Man slutar inte trampa för att släppa in i högerledet..."
Hur menar du? Högerledet i filmen är ju det led som går långsammare, så hur menar du att högerledet ska "släppas in"? Menar du att man inte ska sluta trampa när man byter från det snabbare till d
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 15:52Vid några växlingar så slutar 1:an i högerledet att trampa så 1:an i vänsterledet kommer in före honom.
I praktiken innebär det att 2:an i högerledet är på väg in i bakhjulet på 1:an om det går fort.
Man trampar hela tiden och ändrar farten genom att ändr
Vid några växlingar så slutar 1:an i högerledet att trampa så 1:an i vänsterledet kommer in före honom.
I praktiken innebär det att 2:an i högerledet är på väg in i bakhjulet på 1:an om det går fort.
Man trampar hela tiden och ändrar farten genom att ändr
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 16:4455 knyck...hm..det har jag bara i nedförsbacke, i medvind eller när ett akut toalettbesök behövs..;)
55 knyck...hm..det har jag bara i nedförsbacke, i medvind eller när ett akut toalettbesök behövs..;)
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 16:50Linus, vet inte hur fort det gick, men ju fortare det går desto mer märker man av effekten av att någon "slutar trampa". Det är ungefär lika läskigt som om någon ställer sig upp och "kör bak cykeln". Meningen är ju att man vill ha så tajt som möjligt mell
Linus, vet inte hur fort det gick, men ju fortare det går desto mer märker man av effekten av att någon "slutar trampa". Det är ungefär lika läskigt som om någon ställer sig upp och "kör bak cykeln". Meningen är ju att man vill ha så tajt som möjligt mell
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 16:51Det räcker med att det strular i 40 för att det ska börja bli otäckt. Då är jag inte heller en snäll tant.
Det räcker med att det strular i 40 för att det ska börja bli otäckt. Då är jag inte heller en snäll tant.
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 17:04Aha, jag förstår. Javisst ska 1:an i det långsammare ledet hålla samma hastighet hela tiden och trampa på, inte sakta ner för att den nya 1:an ska kunna komma in framför.
Sedan tycker jag personligen att det är en bra regel att precis i växlingsögonblick
Aha, jag förstår. Javisst ska 1:an i det långsammare ledet hålla samma hastighet hela tiden och trampa på, inte sakta ner för att den nya 1:an ska kunna komma in framför.
Sedan tycker jag personligen att det är en bra regel att precis i växlingsögonblick
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 17:18"...men ju fortare det går desto mer märker man av effekten av att någon "slutar trampa". Det är ungefär lika läskigt som om någon ställer sig upp och "kör bak cykeln"."
Japp, det är därför jag la in tipset att köra så nära varandra som möjligt långt bak
"...men ju fortare det går desto mer märker man av effekten av att någon "slutar trampa". Det är ungefär lika läskigt som om någon ställer sig upp och "kör bak cykeln"."
Japp, det är därför jag la in tipset att köra så nära varandra som möjligt långt bak
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 17:23Linus skrev> Sedan tycker jag personligen att det är en bra regel att precis i växlingsögonblicket (från snabbare led till långsammare led) växla ner en växel och direkt efter det sluta trampa i ca en halv sekund. Då hinner cykeln minska hastigheten så my
Linus skrev> Sedan tycker jag personligen att det är en bra regel att precis i växlingsögonblicket (från snabbare led till långsammare led) växla ner en växel och direkt efter det sluta trampa i ca en halv sekund. Då hinner cykeln minska hastigheten så my