Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBelgisk kedja
You need to log in to create posts and topics.

Begravningskortege likställs vad jag vet med en kolonn?
Skulle dock inte vilja jämföra cyklister på tur med det kanske ...

Hej Lingling LIng.

Jo då, det finns så mycket "dökött" som såsar runt på vägarna, med hjälp av en cykel.

Vänligen

P.

Om man kör med ett gäng icketävlande cyklister(Shhh! motionärer) så är det som att köra med ADHD-barn. Snacka om Rodeo!
Då är man ledare med barn i Cykelkolonn!

Sant; och somliga leker med döden.

P: Jag menade mer att traktorn var på vägen överhuvudtaget.
men det visste du nog ... är trött på din dumhet, trodde du var bättre än dina sarkastiska inlägg.

P. - Möjligt. Vet bara att han påpekade att som långsamtgående fordon så skulle man inte längre vara hänvisad till tex cykelbanor.

Har svårt att tänka mig att det hade varit så lämpligt med en cykelskytte bataljon på en smal cykelbana;)

1 § "En trafikant skall uppträda så att han eller hon inte i onödan hindrar eller stör annan trafik"

Som all lag så är det en tolkningsfråga...jag tolkar det så att de flesta andra kör olagligt genom att störa mig!

christer - (t+) Och det gäller oavsett vilket fordon jag tar mig fram med!! 😀

Jag tycker att många er lvgcyklister, inte alla såklart, är ganska inskränkta i ert tänkande. Ni äger inte vägen, lika lite som bilister äger vägen. Det ska/bör vara ett samspel mellan bilister/cyklister/gångtrafikanter.

Jag cyklar lite då och då i skoge

I stan har man filer och eftersom man kör lika fort som bilarna så är det oftast inte några problem.
Problem blir det först då mottrafikanterna SKALL köra om i samma fil som någon lite hurtigare cykel far fram i femtio km/h.
Ibland så blir det skrynkliga