Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 10:54Ingenstans i det han citerat. Bara att man ska hålla så långt till höger som möjligt och inte försvåra.
Ingenstans i det han citerat. Bara att man ska hålla så långt till höger som möjligt och inte försvåra.
Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 11:03Gary.
"Vart står det P att cyklister inte få köra 2 led??"
1 § "En trafikant skall uppträda så att han eller hon inte i onödan hindrar eller stör annan trafik"
Och det skulle kunna uppfattas så som om att det i onödan hindrar eller stör andra trafikan
Gary.
"Vart står det P att cyklister inte få köra 2 led??"
1 § "En trafikant skall uppträda så att han eller hon inte i onödan hindrar eller stör annan trafik"
Och det skulle kunna uppfattas så som om att det i onödan hindrar eller stör andra trafikan
Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 11:43Detta är en cykelkolonn!
Detta är en cykelkolonn!
Quote from Lena O on 10 April 2008, 13:35Om jag cyklar 2 led cyklar jag så nära den cyklisten till höger om mig som jag kan utan att störa min medtraffikant (i detta fall en cyklist)
Med den logiken få inte traktorer heller finnas på vägar (vilket jag ofta köra om)
Kanske jag ska ge de fingret f
Om jag cyklar 2 led cyklar jag så nära den cyklisten till höger om mig som jag kan utan att störa min medtraffikant (i detta fall en cyklist)
Med den logiken få inte traktorer heller finnas på vägar (vilket jag ofta köra om)
Kanske jag ska ge de fingret f
Quote from Mattias Johansson on 10 April 2008, 13:45Var en bekant som sa en gång att är man en klunga/grupp XX antal cyklister så räknas man som långsamtgående fordon med de gällande trafikreglarna.
Jag vet inte om det stämmer eller hur många man skulle vara. Och det låter väl nästan lite för bra för att
Var en bekant som sa en gång att är man en klunga/grupp XX antal cyklister så räknas man som långsamtgående fordon med de gällande trafikreglarna.
Jag vet inte om det stämmer eller hur många man skulle vara. Och det låter väl nästan lite för bra för att
Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 14:01Gary.
Om du nu kommer i fatt två traktorer som kör i bredd och som inte vill gå ned på ett led så tycker jag du ska göra det. Jag tror inte det är så vanligt förekommande att dom kör i bredd, traktorerna alltså.
Vänligen
P.
Gary.
Om du nu kommer i fatt två traktorer som kör i bredd och som inte vill gå ned på ett led så tycker jag du ska göra det. Jag tror inte det är så vanligt förekommande att dom kör i bredd, traktorerna alltså.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 14:05>Cyklister ska färdas efter varandra. Kan det ske utan fara eller olägenheter för andra trafikanter får man dock färdas i bredd.
Det är ingen olägenhet att köra om på vänster sida när det är fritt enligt gällande regler. Klarar man inte av att ha omdöme
>Cyklister ska färdas efter varandra. Kan det ske utan fara eller olägenheter för andra trafikanter får man dock färdas i bredd.
Det är ingen olägenhet att köra om på vänster sida när det är fritt enligt gällande regler. Klarar man inte av att ha omdöme
Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 14:10Långtradare som kör om varandra ...
Nej
tänkte faktiskt på gående som kan gå hur många som helst i bredd ofta 🙂 Gärna över hela vägen.
Långtradare som kör om varandra ...
Nej
tänkte faktiskt på gående som kan gå hur många som helst i bredd ofta 🙂 Gärna över hela vägen.
Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 14:14Hej Linnex Sr
"Var en bekant som sa en gång att är man en klunga/grupp XX antal cyklister så räknas man som långsamtgående fordon med de gällande trafikreglarna.
Jag vet inte om det stämmer eller hur många man skulle vara. Och det låter väl nästan lite
Hej Linnex Sr
"Var en bekant som sa en gång att är man en klunga/grupp XX antal cyklister så räknas man som långsamtgående fordon med de gällande trafikreglarna.
Jag vet inte om det stämmer eller hur många man skulle vara. Och det låter väl nästan lite
Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 14:16Ja, Cykelkolonn!
Ja, Cykelkolonn!