Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBelgisk kedja
You need to log in to create posts and topics.

Det är korrekt att det står (c) christer@christerhedberg.se numera. Helt enkelt eftersom det är jag som gjort dom 🙂
Att det står "(c)" istället för © beror på att typsnittet sevenet helt enkelt inte har ©-tecknet, men jag tror de flesta fattar precis hu

Intressant och lärorik video, även diskussionen här efteråt.

Hur fungerar det här på VR? Finns det plats på vägen bland alla cyklister och bilister för att det här skall fungera där?

Ah, det glömde jag ju säga igår. Toppencool video på Youtube!

Varför går ni in på gåsarad när bilen kommer?
Med tanke på antalet cyklister är det säkrare och mer trafiksäkert att fortsätta köra på skift.
Bilen skall ändå inte bedriva en omkörning om det inte är fritt på vänster sida. Sedan tar omkörningen kortare ti

Hej Gary.

Visst är det så att nr 2 har en kortare väg att köra upp. Men det är den som är sist som ser bäst när det är dags att köra igång igen. Och kedjan bryta på kommandot "bil!" Och startas igen efter kommandot "kk" (Kön klar) eller som Per så föredö

Kan ingen hänvisa till vart jag hittar lagtexten vad som gäller med "fri färdsel på våra landsvägar" så jag kan printa ut och plasta in och trycka upp i ansiktet på bilister som förargar sig över min och andras framförande av cykel. Det där med regler för

P. Då kan den som är sist lika gärna ropa ut att det är lugnt bakom.
Men jag håller med David i detta ( (#) ) om vägen är så tajt då ska man köra ett led, annars är det bättre att hålla 2 led även när omkörning sker

Gary.

Han kan även skicka en lapp, kasta en kotte eller varför inte dunka framförvarande i ryggen, kanske ha ett interkomsystem, vad vet jag. Man kan lösa det på många olika sätt. En del bra och en del lite sämre och vissa riktigt dåliga. Du får gör prec

Gary.

"annars är det bättre att hålla 2 led även när omkörning sker"

Nja det kanske det är men det är inte lagligt.

Trafikförordning (1998:1276)

2 kap. Bestämmelser för alla trafikanter

1 § "En trafikant skall uppträda så att han eller hon inte i on

Vart står det P att cyklister inte få köra 2 led??