Quote from Guest on 22 October 2008, 14:32Har kommit och gång och joggat nu i en månad. Det har gått ganska bra men nu börjar benhinnorna börjat krångla. Är det någon som har bra tips på hur jag kommer förbi problemet?
Har kommit och gång och joggat nu i en månad. Det har gått ganska bra men nu börjar benhinnorna börjat krångla. Är det någon som har bra tips på hur jag kommer förbi problemet?
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 14:42Tåhävningar, excentriska ex i trappa, 4 x 15 reps dagligen
Balansboll, och sen förstås kolla skorna om de möter ditt löpsteg och sen kolla underlaget på vilket du springer. Bra att undvika hård asfalt.
Tåhävningar, excentriska ex i trappa, 4 x 15 reps dagligen
Balansboll, och sen förstås kolla skorna om de möter ditt löpsteg och sen kolla underlaget på vilket du springer. Bra att undvika hård asfalt.
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 14:46Vila några dagar, kan ju cykla, simma och dyl istället. Massage och akupunktur funkar.
Många äter voltaren, inget jag rekommenderar iofs. Möjligtvis smörja in med det några dagar.
Vila några dagar, kan ju cykla, simma och dyl istället. Massage och akupunktur funkar.
Många äter voltaren, inget jag rekommenderar iofs. Möjligtvis smörja in med det några dagar.
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 14:47Glöm inte stretch:
http://www.exrx.net/Stretches/TibialisAnterior/Kneeling.html
Glöm inte stretch:
http://www.exrx.net/Stretches/TibialisAnterior/Kneeling.html
Quote from Lotta Lindström on 22 October 2008, 14:53Har också benhinneproblem och det suger verkligen. Tänk på att inte öka distanserna för mycket i början när du spinger. Konditionen vill så mycket mer än vad senor och ligament klarar (vis av skadan).
Mattias, vad ska man göra med balansbollen?
Har också benhinneproblem och det suger verkligen. Tänk på att inte öka distanserna för mycket i början när du spinger. Konditionen vill så mycket mer än vad senor och ligament klarar (vis av skadan).
Mattias, vad ska man göra med balansbollen?
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 15:28Jag hade problem med benhinnorna i vintras och gick till en Kiropraktor som hjälpte mig..... kanske ett alternativ ??
Jag hade problem med benhinnorna i vintras och gick till en Kiropraktor som hjälpte mig..... kanske ett alternativ ??
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 15:34promenera mycket 🙂 tåhävningar, benövningar,cykla
promenera mycket 🙂 tåhävningar, benövningar,cykla
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 16:00Jag vet inte om jag orkar tjata om det så mycket mera men... löpteknik, mina vänner, löpteknik. Kortare steg med snabbare frekvens, landa med foten *under* kroppens tyngdpunkt (INTE framför).
Jag vet inte om jag orkar tjata om det så mycket mera men... löpteknik, mina vänner, löpteknik. Kortare steg med snabbare frekvens, landa med foten *under* kroppens tyngdpunkt (INTE framför).
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 16:02Har också haft min beskärda del av problem med benhinnor.
Mina bekymmer försvann då jag (fast det här är länge sen nu) fick inlägg för att motverka pronation av min sjukgymnast.Om problemen håller i sig är mitt råd att kontakta sjukgymnast el. dyl.
*
Har också haft min beskärda del av problem med benhinnor.
Mina bekymmer försvann då jag (fast det här är länge sen nu) fick inlägg för att motverka pronation av min sjukgymnast.
Om problemen håller i sig är mitt råd att kontakta sjukgymnast el. dyl.
*
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 16:02Jo att löpa eller träna rätt är väldigt viktigt för att man inte ska få någon idrottskada
Jo att löpa eller träna rätt är väldigt viktigt för att man inte ska få någon idrottskada