Quote from Lotta Lindström on 22 October 2008, 17:11>promenera mycket 🙂
Inte så smart alla gånger. Mina benhinnor mår defenitivt sämre om jag går långt.
>promenera mycket 🙂
Inte så smart alla gånger. Mina benhinnor mår defenitivt sämre om jag går långt.
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 17:12Sara, okis för jag hade problem med foten ,läkarna sa promenera
Sara, okis för jag hade problem med foten ,läkarna sa promenera
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 18:30Lösningen som (ta i trä) verkar ha löst mitt problem:
# Öka distansen måttligt (tog mig hur lånt tid som helst att komma upp i 25 min löpning!)
# Löpteknik, springer ungefär som Fredrika säger - eller åtmistone mindre "älgigt" än tidigare
# Kolla upp sko
Lösningen som (ta i trä) verkar ha löst mitt problem:
# Öka distansen måttligt (tog mig hur lånt tid som helst att komma upp i 25 min löpning!)
# Löpteknik, springer ungefär som Fredrika säger - eller åtmistone mindre "älgigt" än tidigare
# Kolla upp sko
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 20:13Det verkar som om jag får öka distansen långsamt. Skorna tror jag att jag har koll på men löptekniken går helt klart att förbättra.
Tåhävningar är påbörjade:)Hjälper liniment nu medans det är akut eller blir det värre av det?
Prövade duchtipset, kände
Det verkar som om jag får öka distansen långsamt. Skorna tror jag att jag har koll på men löptekniken går helt klart att förbättra.
Tåhävningar är påbörjade:)
Hjälper liniment nu medans det är akut eller blir det värre av det?
Prövade duchtipset, kände
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 20:19Sushanne köp salva med och smörj in orudis eller zonsalva
Sushanne köp salva med och smörj in orudis eller zonsalva
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 20:36då det gäller skor skulle jag rekommendera Brooks(Iaf framför Asics) tyvärr vet jag inte mer:P jag har själv haft problem med det samt knäna och då jag sprungit i Brooks har jag i princip aldrig känt nåt men så fort jag köpte Asics 2130 så kände jag av de
då det gäller skor skulle jag rekommendera Brooks(Iaf framför Asics) tyvärr vet jag inte mer:P jag har själv haft problem med det samt knäna och då jag sprungit i Brooks har jag i princip aldrig känt nåt men så fort jag köpte Asics 2130 så kände jag av de
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 21:17Det går ju inte att säga generellt vilka skor som är bra för någon annan.
Kolla in hur man springer och försök anpassa utrustningen efter det. men det behövs hjälp, tro inget annat, och var inte snål utan inse att det kan kosta pengar, men det är det v
Det går ju inte att säga generellt vilka skor som är bra för någon annan.
Kolla in hur man springer och försök anpassa utrustningen efter det. men det behövs hjälp, tro inget annat, och var inte snål utan inse att det kan kosta pengar, men det är det v
Quote from Funbeat user on 23 October 2008, 04:13För mig är stretchövningarna, se inlägg ovan, till stor hjälp. Har opererat båda benen, och kämpar till och från med benhinnorna. Har inte tänkt på att löptekniken kan spela in, men det är ju ganska självklart när man tänker efter.
Så stretcha, ta det fö
För mig är stretchövningarna, se inlägg ovan, till stor hjälp. Har opererat båda benen, och kämpar till och från med benhinnorna. Har inte tänkt på att löptekniken kan spela in, men det är ju ganska självklart när man tänker efter.
Så stretcha, ta det fö
Quote from Funbeat user on 23 October 2008, 07:14Från en annan tråd...
---------
Jag fick, precis som många många andra benhinneinflammation när jag började komma upp i 4 mil i veckan. Det som krävs för att bli av med en benhinneinflammation är enligt mig diciplin och tålamod, svårt nog kan jag tycka.
Från en annan tråd...
---------
Jag fick, precis som många många andra benhinneinflammation när jag började komma upp i 4 mil i veckan. Det som krävs för att bli av med en benhinneinflammation är enligt mig diciplin och tålamod, svårt nog kan jag tycka.
Quote from Funbeat user on 23 October 2008, 08:42Ofta finns det ju en anledning till benhinneproblem och man måste åtgärda problemet istället för att bara dämpa symptomen. Ibland är det att man har ökat distansen för fort och då får man ta ett steg tillbaka. Men det kan även vara att du har fel skor til
Ofta finns det ju en anledning till benhinneproblem och man måste åtgärda problemet istället för att bara dämpa symptomen. Ibland är det att man har ökat distansen för fort och då får man ta ett steg tillbaka. Men det kan även vara att du har fel skor til