Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBenhinneinflammation eller?
You need to log in to create posts and topics.

Hej hej. Jag brukar jogga (2-4 km) minst en gång i veckan plus att jag tränar styrketräning (inkl uppvärmning på löpband). Detta har gått bra under hela hösten/vintern. Jag sprang jag 4 km i söndags.... allt kändes bra. Men igår (tisdag) efter styrketräni

Hejsan,

Egentligen tycker jag att det liknar benhinneinflammation men det kan säkert vara en miljon andra grejor. Om du fick det på båda benen är ju sannolikheten i.o.f.s. ganska stor.

Jag har upptäckt att följande var effektivt för mig under mina benhi

Tack för lite tips! Jag undrar om jag har fått det av träningen eller nåt annat? Dåliga skor?

Det kanske bli för lång sträcka om du gör det så sällan, så det blir dålig kontinutet. Du kanske ska springa lite kortare men oftare?
Sedan om du anser att du har dåliga skor så tycker jag du ska skaffa nya på en gång, det gör verkligen undervärk. Löplab

Jag har bråkat med benhinneinflammation i lite mer än ett år. Det som slutligen var hjälpen var att få stöd för hålfoten. Jag hade testat ut skor på både runnersstore och löplabbet men denna lilla detalj hade missats.

Förutom hålfotsstöd rekommenderas: v

Jag har ju löparskor utprovade på gå-ochh löpkliniken. Tänkte snarare på "vardagsskor"... Kanske borde prova ut sådana med?

Springer du på hårt underlag?
Hur gamla är dina skor?
Även om de är utprovade för dina fötter så kan det hända mycket med dina fotvalv på något år. Dessutom blir stötdämpningen sämre ju äldre gummit i skon blir.
Med största säkerhet har du överbelastat d

Och ja, vardagsskorna ställer till en jäkla massa; skaffa inlägg till dessa omedelbums!

Löparskorna är sedan augusti och har inte gett mig problem förut, trots asfaltslöpning... vore konstigt om de är "gamla" redan. För 1300 spänn borde de inte vara det, haha! 🙂
Eller?

Om man springer några gånger i veckan bör du byta skor ca 3 ggr om året. Dämpningsmaterialet tar slut innan sulan gör det.