Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBenhinneinflammation eller?
You need to log in to create posts and topics.

Fick du stå på en glaslåda eller testade du bara på löpbandet?

Om du bara kollade på löpbandet är jag inte säker på hur exakt de kan avgöra vad som är fel, men om du stod på en sån där glaslåda också borde de ju ha sett det. De borde ju även ha kunnat ta

Jag stod på en glas/spegel-låda! 🙂 En anekdot: jag var så svettig om fötterna att jag nästan halkade på lådan (varmaste augustidagen)! När jag sedan klev ned så var märkena efter mina fötter kvar på glaset, typ ända tills vi gick från butiken nån kvart

Skobutikspersonal är duktiga men få saker går upp mot en ortoped när det gäller fötter. Dock en varning: gå till en som kan löpning, annars är risken stor att du bara får en dos övertalning att sluta springa som bot.

Löplabbet har ortopeder i butiken! Jag fick kanonhjälp där och ett par klockrena skor när jag hade problem med värk i benen vid löpning.

Jaså? Då kanske det blir löplabbet istället för löpkliniken nästa gång! 🙂

Efter att jag och en vän, som också pronerar, fått rekomendationen från löplabbet att vi skulle ha skor för normalt löpsteg har jag börjat gå till Runners store. De har också ortoped. Som bonus kan man springa på Anders Szalkai i butiken.

Ja, det var ju verkligen en bonus! 😉

En lite fråga. Kan man få ont på utsidan av smalbenen när man har benhinneinflammation? Själv har jag haft benhinneinflammation ett antal gånger men det har alltid ömmat på insidan av smalbenet. Har haft ont på utsidan nån gång men då har det varit senan

Jag har oftast ont på insidan om jag får benhinneinflammation. Det är ju muskeln som slår mot benhinnan inifrån så att säga och den sitter ju runt om.

Men jag har ju ont på utsidan av smalbenet.... är det inte benhinneinfl. då?