Quote from Urban Nilsson on 9 March 2007, 16:06Är det vid skenbenet? Då är det troligen benhinneinflammation. Det kan dyka upp på båda sidor.
Är det vid skenbenet? Då är det troligen benhinneinflammation. Det kan dyka upp på båda sidor.
Quote from Camilla Höög on 9 March 2007, 16:12Jag många tror att de har benhinneinflammation bara det gör ont vid smalbenet, men det kan bero på väldigt många saker.
Symtomet är (enligt det jag kan hitta på nätet):
FASS - Smärta på underbenets framsida vid löpning. Efter hand mer uttalade besvär eft
Jag många tror att de har benhinneinflammation bara det gör ont vid smalbenet, men det kan bero på väldigt många saker.
Symtomet är (enligt det jag kan hitta på nätet):
FASS - Smärta på underbenets framsida vid löpning. Efter hand mer uttalade besvär eft
Quote from Urban Nilsson on 9 March 2007, 16:26Sant. Det kan vara många olika saker. Dock är fördelningen mellan åkommorna med dessa symtom i 9 fall av 10 benhinneinflammation. Min ortoped bara garvar varje gång jag kommer med en ny åkomma som det skulle kunna vara och varenda djäkla gång är det infla
Sant. Det kan vara många olika saker. Dock är fördelningen mellan åkommorna med dessa symtom i 9 fall av 10 benhinneinflammation. Min ortoped bara garvar varje gång jag kommer med en ny åkomma som det skulle kunna vara och varenda djäkla gång är det infla
Quote from Camilla Höög on 9 March 2007, 16:34Det viktigaste är att lyssna på kroppen (jag har sagt det tidigare) 🙂
Om det börjar göra ont när du springer så vill kroppen att du ska ta det lugnare. Om du tar det lugnare tills smärtan försvinner och sen provar att öka tempot igen och smärtan kommer
Det viktigaste är att lyssna på kroppen (jag har sagt det tidigare) 🙂
Om det börjar göra ont när du springer så vill kroppen att du ska ta det lugnare. Om du tar det lugnare tills smärtan försvinner och sen provar att öka tempot igen och smärtan kommer
Quote from Daniel Jernebring on 9 March 2007, 17:52Jag har aldrig haft ont av löpning förr. Det var efter styrketräningen! :-S Knäppt?
Jag har aldrig haft ont av löpning förr. Det var efter styrketräningen! :-S Knäppt?
Quote from Daniel Jernebring on 9 March 2007, 17:54Asså... jag hade inte ont vid löpningen...
Asså... jag hade inte ont vid löpningen...
Quote from antti5303@gmail.com on 14 March 2007, 08:17"Det har suttit i under natten och nu (onsdag) känner jag av det när jag flexar foten eller pointar den."
Utan att vara tvärsäker på vad det är du har så låter det inte som det man de flesta menar med benhinneinflammation. Det är vadmuskeln (soleus) som
"Det har suttit i under natten och nu (onsdag) känner jag av det när jag flexar foten eller pointar den."
Utan att vara tvärsäker på vad det är du har så låter det inte som det man de flesta menar med benhinneinflammation. Det är vadmuskeln (soleus) som
Quote from Daniel Jernebring on 14 March 2007, 08:41Skönt att höra! Ja, nu - en vecka efteråt känns det i princip ingenting... är det fritt fram att börja träna igen, tror ni?
🙂 /Susanna
Skönt att höra! Ja, nu - en vecka efteråt känns det i princip ingenting... är det fritt fram att börja träna igen, tror ni?
🙂 /Susanna
Quote from Funbeat user on 14 March 2007, 10:09Ja för tusan. Det är t.o.m. OK att träna om det gör lite ont 😉
Som min gamla tränare sa -"Har du ont eller har du gjort dig illa?"...
Ja för tusan. Det är t.o.m. OK att träna om det gör lite ont 😉
Som min gamla tränare sa -"Har du ont eller har du gjort dig illa?"...
Quote from antti5303@gmail.com on 14 March 2007, 17:41Hade du haft benhinneinflammation, på insidan av benet hade jag sagt 2 veckors löpvila. Träna mot smärta i inledningen av benhinneinflammation är som att be om om långvariga besvär.
Med dina symtom tror jag att det är lugnt att träna 🙂
Hade du haft benhinneinflammation, på insidan av benet hade jag sagt 2 veckors löpvila. Träna mot smärta i inledningen av benhinneinflammation är som att be om om långvariga besvär.
Med dina symtom tror jag att det är lugnt att träna 🙂