Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBenhinneinflammation eller?
You need to log in to create posts and topics.

Det är väl ett klassiskt råd att om det gör ont i början innan man är varm, men sen avtar under rundan så är det inget problem men om det blir värre och värre under tiden så ska man se upp, jag känner också av både smalben och knän innan jag är varm. Därf

Jag håller med. I början innan man är varm gör det defintivt lite halvont både här och där, men om det försvinner sen och inte heller gör ont efteråt så är det ju ingen fara. Ofta med inflammationer dock så släpper dom när man blir varm men sen kommer det

>Att vila hjälper alltid. Om det gör ont i huvudet av att slå på det med en hammare hjälper det att sluta slå.

😀 Jag kommer att citera dig på det, det inser du va? Underbart formulerat!!! (t+)

Jag kanske borde ha skrivit: Om det gör ont i huvudet av att Lady Godiva sparkar på det hjälper det att be henne sluta sluta sparka på det. 😀

Edit:
Om det onda försvinner under löpningen beror det på värmen från blodet i genomblödningen. Därför fungera

"Alltså, jag vet inte.. Men KAN det inte vara aningen psykologiskt det här med ont i benen?"

Absolut är det så.(t+) eller ska det vara (t-)..
En del man pratar, eller de flesta nybörjar man pratar med, eller blivande motionärer gör ett fel.

De startar f

Det är ingen garanti att det hjälper att be mig sluta iofs 😉

Bra råd kring benhinneinflammationen då, det kan vara mycket bra att veta. Än är jag förskonad men jag har en känsla av att det kanske inte alltid kommer att vara fint och prima. Då kan det va

Johan har en poäng här. Om det hänger ihop med benhinneinflammation eller inte vet jag inte men att mycket finns att vinna av en mer upprätt löpstil är en sanning.

Om man lyfter blicken, släpper ned axlarna och biter lite lösare med käken så händer flera

(hjälper det inte att be, så hjälper det att fånga hennes ben och gå in och kasta henne? (H) )

Men jo att slappna av i axlar och armar rätt när man springer kan vara svårt!

Jag tycker det är väldigt svårt att veta var gränsen går mellan att lyssna på sin kropp och att ge upp för minsta lilla känning. Under mina latare perioder skulle jag snabbt ta en släng av knäont som en ursäkt att låta bli att springa, men nu när jag är m

Jag ska nog ta att hålla upp med löpningen ett tag typ 5 - 6 dagar och sedan köra på igen, så får jag känna hur det känns. Ska pröva tåhävningar och värme.
Tack för alla bra tips det verkar finnas hur mycket som helst.:-)