Quote from Funbeat user on 27 May 2007, 21:34Ok, har sprungit sedan februari och köpte nya skor i april, då kom problemen. Det gör inte jätte ont men värker till lite grann men man blir ju orolig att det ska bli värre.
Ok, har sprungit sedan februari och köpte nya skor i april, då kom problemen. Det gör inte jätte ont men värker till lite grann men man blir ju orolig att det ska bli värre.
Quote from Jonas Bäckstrand on 27 May 2007, 21:57Inflammationer brukar sluta kännas efter en stunds aktivitet, efterhand som man blir varm. Det betyder inte att det är OK att fortsätta och jag tycker det är vanskligt att rekommendera att "bita ihop och fortsätta springa". Springer man med inflammation
Inflammationer brukar sluta kännas efter en stunds aktivitet, efterhand som man blir varm. Det betyder inte att det är OK att fortsätta och jag tycker det är vanskligt att rekommendera att "bita ihop och fortsätta springa". Springer man med inflammation
Quote from Urban Nilsson on 28 May 2007, 07:56>att "bita ihop och fortsätta springa"< var en rekomendation som jag fått själv av en elitlöpare. Det har också fungerat utmärkt tills en mekanisk funktion skapade problem för mig. Det handlar helt enkelt om att få genomblödning i muskulaturen.
Hur som h
>att "bita ihop och fortsätta springa"< var en rekomendation som jag fått själv av en elitlöpare. Det har också fungerat utmärkt tills en mekanisk funktion skapade problem för mig. Det handlar helt enkelt om att få genomblödning i muskulaturen.
Hur som h
Quote from Funbeat user on 28 May 2007, 08:28Ja, jag ökade på tränings dosen ganska mycket.
Ja, jag ökade på tränings dosen ganska mycket.
Quote from Urban Nilsson on 28 May 2007, 08:51Ok. Då kan det fortfarande vara endera. Bytte du skomodell? Har det blivit bättre ett tag och sedan sämre? Har du prövat antiinflammatoriskt (typ: Ipren)?
Om du fortsätter att springa och det blir sämre är det troligast ett mekaniskt fel och du kan behöv
Ok. Då kan det fortfarande vara endera. Bytte du skomodell? Har det blivit bättre ett tag och sedan sämre? Har du prövat antiinflammatoriskt (typ: Ipren)?
Om du fortsätter att springa och det blir sämre är det troligast ett mekaniskt fel och du kan behöv
Quote from Funbeat user on 28 May 2007, 09:32Ja ny skomodell från addidas till assics. Har väl inte blivigt sämre snarare lite lite bättre.
Ja ny skomodell från addidas till assics. Har väl inte blivigt sämre snarare lite lite bättre.
Quote from Urban Nilsson on 28 May 2007, 09:58Eftersom du ökade träningsdosen är det svårt att säga om det var skon eller ökningen. Köpte du skon hos Löplabbbet? Gå tillbaka i så fall och be dem kolla ditt löpsteg och hålfotens stöd. Värme för vaden med en strumpa eller liknande är väldigt bra och nå
Eftersom du ökade träningsdosen är det svårt att säga om det var skon eller ökningen. Köpte du skon hos Löplabbbet? Gå tillbaka i så fall och be dem kolla ditt löpsteg och hålfotens stöd. Värme för vaden med en strumpa eller liknande är väldigt bra och nå
Quote from Funbeat user on 28 May 2007, 10:02Köpte skorna på Intersport, skulle nog ha besökt typ Löplabbet.
Köpte skorna på Intersport, skulle nog ha besökt typ Löplabbet.
Quote from Funbeat user on 28 May 2007, 10:33Alltså, jag vet inte.. Men KAN det inte vara aningen psykologiskt det här med ont i benen?
Jag har väldigt ont fram på smalbenen, lite här och var, men det är mest just när jag börjar springa. Jag har funderat på om jag kanske borde byta skor. Men igår s
Alltså, jag vet inte.. Men KAN det inte vara aningen psykologiskt det här med ont i benen?
Jag har väldigt ont fram på smalbenen, lite här och var, men det är mest just när jag börjar springa. Jag har funderat på om jag kanske borde byta skor. Men igår s
Quote from Inger Gustås on 28 May 2007, 10:40Visst är det viktigt att lyssna till sin kropp, men en god idé är att lära känna den också. Precis som du säger så jobbar den mot en ibland lite. Jag får nästan alltid ont i knäna och lite småkrämpor här och var när jag inte sprungit på ett tag och gärna
Visst är det viktigt att lyssna till sin kropp, men en god idé är att lära känna den också. Precis som du säger så jobbar den mot en ibland lite. Jag får nästan alltid ont i knäna och lite småkrämpor här och var när jag inte sprungit på ett tag och gärna