Quote from Funbeat user on 8 March 2007, 08:42Hur "färska" var skorna i affären? Man brukar ibland varna för reaskor att de legat länge i butikslgaret och åldrats.
(Om det sedan verkligen är befogat är en annan femma ...)
Hur "färska" var skorna i affären? Man brukar ibland varna för reaskor att de legat länge i butikslgaret och åldrats.
(Om det sedan verkligen är befogat är en annan femma ...)
Quote from Daniel Jernebring on 8 March 2007, 09:07Jag vet ju inget om hur gamla de var på gå- och löpkliniken.... men de var iaf inte på rea...
Jag vet ju inget om hur gamla de var på gå- och löpkliniken.... men de var iaf inte på rea...
Quote from Funbeat user on 8 March 2007, 10:17Om du har köpt ett par schyssta skor bör det finnas ett tillverkningsdatum på insidan av skotungan, månad och år. Det är någonting man alltid letar efter när man köper skor, man vill helst att produktionsmånaden var för mindre än 12 månader sedan.
Jag pr
Om du har köpt ett par schyssta skor bör det finnas ett tillverkningsdatum på insidan av skotungan, månad och år. Det är någonting man alltid letar efter när man köper skor, man vill helst att produktionsmånaden var för mindre än 12 månader sedan.
Jag pr
Quote from Daniel Jernebring on 8 March 2007, 10:35Schyssta puckar! Det hoppas jag med. Jag är ganska plattfot, så jag är inte säker på det där med hålfotsstöd...
Schyssta puckar! Det hoppas jag med. Jag är ganska plattfot, så jag är inte säker på det där med hålfotsstöd...
Quote from Funbeat user on 8 March 2007, 11:58Tänkte bara på att även om det inte var rea så kan det ju vara i slutet på ngn sorts säsong; om man har otur precis innan det blir dags att rea skorna elelr bara ett par skor som bara legat ovanligt länge
Tänkte bara på att även om det inte var rea så kan det ju vara i slutet på ngn sorts säsong; om man har otur precis innan det blir dags att rea skorna elelr bara ett par skor som bara legat ovanligt länge
Quote from Martin Trygg on 8 March 2007, 13:38Jag bara måste lägga mig i: Tänk på att för 10 år sedan så fanns inte alla fancy material som finns idag. Och för 50 år sen knappt något. Och TÄNK, för tvåhundra år sedan - vad hade man på fötterna då!
...och det jag vill säga är: Skyll inte för mycket p
Jag bara måste lägga mig i: Tänk på att för 10 år sedan så fanns inte alla fancy material som finns idag. Och för 50 år sen knappt något. Och TÄNK, för tvåhundra år sedan - vad hade man på fötterna då!
...och det jag vill säga är: Skyll inte för mycket p
Quote from Urban Nilsson on 8 March 2007, 13:54För 10-50 år sedan fick man vänja kroppen under längre tid, inte springa med hög vikt och inte springa med _mindre_ mekaniska problem (som t ex plattfot).
Det var helt enkelt inte bättre förr. Inte ens kroppen. Vi har inte blivit vekare/sämre, vi har fle
För 10-50 år sedan fick man vänja kroppen under längre tid, inte springa med hög vikt och inte springa med _mindre_ mekaniska problem (som t ex plattfot).
Det var helt enkelt inte bättre förr. Inte ens kroppen. Vi har inte blivit vekare/sämre, vi har fle
Quote from Funbeat user on 8 March 2007, 16:04Om du är plattfotad ÄR du (över)pronerare, alltså behöver du lyfta upp och ge stöd åt din hålfot, annars överbelastar du dina underbensmuskler som försöker hålla fotstabiliteten. Så enkelt är det.
Om du är plattfotad ÄR du (över)pronerare, alltså behöver du lyfta upp och ge stöd åt din hålfot, annars överbelastar du dina underbensmuskler som försöker hålla fotstabiliteten. Så enkelt är det.
Quote from Linnea Persson on 8 March 2007, 16:27Man kan även tro att man är plattfot men i själva verket ha en riktigt bra hålfot men överpronera kraftigt. Jag har trott sen jag var liten att jag var helt utan hålfot då jag ser ut som en anka när jag är barfota, men för ett par år sen när knäna trilska
Man kan även tro att man är plattfot men i själva verket ha en riktigt bra hålfot men överpronera kraftigt. Jag har trott sen jag var liten att jag var helt utan hålfot då jag ser ut som en anka när jag är barfota, men för ett par år sen när knäna trilska
Quote from Daniel Jernebring on 8 March 2007, 16:37Tål att tänkas på. Men borde allt detta inte ha upptäckts på gå- och löpkliniken?
Tål att tänkas på. Men borde allt detta inte ha upptäckts på gå- och löpkliniken?