Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBenspark i crawl
You need to log in to create posts and topics.

Har provat att simma med fenor nu. Kändes sjukt mycket skönare och mer avslappnat när man slapp problemet att benen sjunker. Man märker hur mycket energi man bara bränner bort i onödan genom att sparka som en tok.

Ett steg i rätt riktning!

Nu gäller det att uppnå samma avslappning utan fenor! (t+)

Typiskt kvinnlig anatomi är en klar fördel. Mer fett nertill, relativt sett, samt generellt mycket större rörlighet i alla leder.

Övning ger färdighet, har fortsatt nöta på och det känns som jag tagit ett kliv framåt. Nu kan jag simma avslappnat även utan fenor utan att de känns som att benen ska sjunka. Har gått från att nätt och jämnt klara 50m till att orka 200m. (t+) Träna med f

Vilka fenor använder du. Var köper man dem?

Edit: var tvungen att åka ned till sjön och testa 2-takt(?) dvs enligt filmen på kinesen ovan. Det gick väldigt ryckigt (för mig) så jag får väl träna lite till.

PS: Filmen är fejk. När han simmar mot kamer

Dessa är bra: http://swimshop.se/aspx/prdinfo.aspx?plid=17899

Det är dom fenorna jag använder 😉

Tack.

Såg att det fanns simsocka och simhandskar också. Handskarna kan inte vara tillåtna vid tävling men hur är det med sockor ? Och hur påverkar de simningen förutom att de ger värme?

Filmen behöver inte vara fejk för att han inte andas. Han simmar inte i högt tempo, sparkar knappt med benen och bassängen är inte så lång. En van simmare med bra lungkapacitet kan simma den distansen utan att andas. Therese Alshammar simmar 50m fjäril oc

Tack för länken, filmen (eller filmerna) är ju underbara! Har lärt mig crawl på egen hand på sistone och det känns nästan fuskigt lätt att glida fram utan att sparka och anstränga sig. Men är inte snabb, simmar utan ansträngning stadigt 20 min per km men