Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBenspark i crawl
You need to log in to create posts and topics.

Allt är relativt. Jag behöver dryga halvtimmen på 1 km. Dock inte med crawl, men ändå.

Sussi:
Verkar tunt i Sverige på "Total Immersion", se https://www.totalimmersion.net/forum/showthread.php?t=759
Men om tillräckligt många är intresserade så borde man väl kunna få hit någon..

Tack Fredrik, tydligen så har några visat intresse, en bra idé att dra ihop ett gäng. Tror säkert det finns fler intresserade. Mina träningskompisar blev nyfikna då jag berättade om TI men då jag försökte demonstrera tekniken ute i sjön igår såg det viss

Jag bor i Umeå och skulle vara intresserad av en TI-kurs. Nån som vet om det är nån på G i Sverige?

Sparkar jag för långsamt så sjunker jag och hela simningen och andningen och allt pajar ihop. Spelar ingen roll om jag slappnar av, jag måste sparka för att hålla mig uppe. Känns iaf som jag har en hyfsad benspark eftersom jag känner att den driver mig fr

ben spark i crawl är överskattat 😉 jag sparka istörtsett enbart för att hålla balans när jag andas. och eftersom jag andas enbart till höger har jag en liten vänsterspark och sedan en stor höger spark. och jag menar kraft mässig.

jag tror jag sparka m

Bensparken i frisim är beroende av flera saker.

Bla

1 hur långt ska man simma? Sprint=massis snabb benspark längre än 100 så trappar men ned frekvensen och från typ 400 och uppåt så ät det väldigt låg frekvens på ben, dertta beror på att det är stora m

Visst sparkar jag men jag ser på sparken som en naturlig följd av att jag rör min kropp. Mitt fokus ligger snarare på höften och att det är den rörelsen som sedan driver ben och armar. Ibland tränar jag frisim utan egentliga bentag. Det går rätt så bra oc

Min benspark med platta utan fenor ger i princip ingen fart, däremot lägger jag mig på sidan med ena armen pekande framåt så får jag däremot framdrift. Har tidigare trott att allt berott på oflexibla fotleder men nu misstänker jag att låren bromsar pga st

Intresant Göran, söker samma svar eftersom jag har bättre framåtdrift på sidan eller i ryggläge.
Märkte dock igår att när vi körde benspark med platta och jag lade hyvet på sned och tittade åt sidan kändes det bättre, fick kanske lite mer fart. Personlige