Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBenspark i crawl
You need to log in to create posts and topics.

"Vilket vattenläge man har påverkar även det vilken frekvens man använder"

Så om man har ett (för) lågt vattenläge då skall man sparka mera? Jag håller med om att man får mera framåtdrift när man kickar i ryggläge än i magläge. Är det så för alla eller b

om du sparka snabbare på rygg, mag eller sidan då har du inte balans i din benspark.

ett sett att testa. lägg dig på den svart linje och kör en 25m benspark på sidan. om du gå mot höger eller vänster då är det något fel.

ligger på rygg och hålla en pl

Ryan jag ska prova imorgon, men det du säger är säkert orsaken till mitt fe,l att jag har en tendes att sparka mest framåt(knäsidan)

jag har postat detta länk på två andra tråd, men inte alla som läsa detta är aktiv i de andra två.

en bra genomgång av fyra del moment för benspark. låta inte tider de snacka om påverka dig. Men jag tror om man har en bra benspark kan man göra en 50m b

Har tävlingsimmat förr och kan verkligen rekommendera att jobba med sträck ben (sträckta fötter) och en spark som kommer från höften. När det gäller långdistans simning så är det mycket riktigt så att de stora lårmuskklerna inte skall jobba för mycket för