Quote from Funbeat user on 10 April 2013, 21:26Kör man själv tjänar man på att ha så jämn hastighet som möjligt.
Då måste man trycka på uppför och vila utför. Helst bör man ha kraft kvar på toppen av backen så att man kan accelerera hyfsat snabbt där och sedan ta det lite lugnare.Kör man i grupp mås
Kör man själv tjänar man på att ha så jämn hastighet som möjligt.
Då måste man trycka på uppför och vila utför. Helst bör man ha kraft kvar på toppen av backen så att man kan accelerera hyfsat snabbt där och sedan ta det lite lugnare.
Kör man i grupp mås
Quote from Funbeat user on 12 April 2013, 16:38För att hålla hög medelhastighet gäller det att förlora så lite tid som möjligt - för att köra in en förlorad minut måste man slita.
Din medelhastighet påverkas mycket lite av att öka farten med 20 % över en del sträcka mot att minska farten lika mycket
För att hålla hög medelhastighet gäller det att förlora så lite tid som möjligt - för att köra in en förlorad minut måste man slita.
Din medelhastighet påverkas mycket lite av att öka farten med 20 % över en del sträcka mot att minska farten lika mycket
Quote from Funbeat user on 12 April 2013, 18:18Rullsnitt är egentligen bara intressant för tempocyklister och triatleter...
Rullsnitt är egentligen bara intressant för tempocyklister och triatleter...
Quote from Funbeat user on 12 April 2013, 18:59Fast det är ju alltid trevligt att se om man utvecklas åt rätt håll.
Fast det är ju alltid trevligt att se om man utvecklas åt rätt håll.
Quote from Funbeat user on 12 April 2013, 20:27Själv kör jag mot min puls. Trycker på som FN utför för att hålla pulsen uppe. Kör lagom på platten och skyndar lite långsamt uppför, för att inte gå på för hårt med pulsen. En jämn och fin puls får jag då.
Dock ryckig hastighet som knäcker de flesta. I
Själv kör jag mot min puls. Trycker på som FN utför för att hålla pulsen uppe. Kör lagom på platten och skyndar lite långsamt uppför, för att inte gå på för hårt med pulsen. En jämn och fin puls får jag då.
Dock ryckig hastighet som knäcker de flesta. I
Quote from Mattias Johansson on 12 April 2013, 20:41P . - Skippar du sista dagen på Vänern?
P . - Skippar du sista dagen på Vänern?
Quote from Funbeat user on 12 April 2013, 21:29Sista dagen? Nä jag kör bara en dag. Karlstad-Karlstad. Det blir 42 mil.(45mil om man cyklar fel, vilken kan hända att man gjort)
Inte behöver man fler dagar för det, eller?Under senaste fotbolls-VM körde jag ett varv runt sjön. Stannade till hemma och
Sista dagen? Nä jag kör bara en dag. Karlstad-Karlstad. Det blir 42 mil.(45mil om man cyklar fel, vilken kan hända att man gjort)
Inte behöver man fler dagar för det, eller?
Under senaste fotbolls-VM körde jag ett varv runt sjön. Stannade till hemma och
Quote from Funbeat user on 12 April 2013, 21:41Jag har också intrycket att det skiljer mer än man tror i puls uppför och utför
och om man skall köra "jämnt" - vilket verkar vettigt ur fysiologisk synpunkt får man
därför köra lugnt uppför och ta i utför.
Jag har också intrycket att det skiljer mer än man tror i puls uppför och utför
och om man skall köra "jämnt" - vilket verkar vettigt ur fysiologisk synpunkt får man
därför köra lugnt uppför och ta i utför.
Quote from Elias Engqvist on 12 April 2013, 21:44Puls är kanske ok, men ett steg sämre än att hålla reda på effekt!
Allra bäst är att köra mot watt och relatera till pulsen!Och Petter, jag håller inte med att hålla jämn hastighet är bäst, att hålla jämn effekt är bättre vilket gör att man inte bränner
Puls är kanske ok, men ett steg sämre än att hålla reda på effekt!
Allra bäst är att köra mot watt och relatera till pulsen!
Och Petter, jag håller inte med att hålla jämn hastighet är bäst, att hålla jämn effekt är bättre vilket gör att man inte bränner
Quote from Funbeat user on 12 April 2013, 22:49"Allra bäst är att köra mot watt och relatera till pulsen!"
Mycket bättre än så är troligen svårt att få till skulle jag tro.
Och när jag köper dessa, Polar, CS600X GPS + Look, Keo Power pedaler, så blir det så jag kommer köra.
http://www.cyclecompone
"Allra bäst är att köra mot watt och relatera till pulsen!"
Mycket bättre än så är troligen svårt att få till skulle jag tro.
Och när jag köper dessa, Polar, CS600X GPS + Look, Keo Power pedaler, så blir det så jag kommer köra.