Quote from Funbeat user on 14 April 2013, 14:23Peter, det beror på hur långa backarna eller partierna med kraftig motvind är. Skall man köra uppför i 20 minuter kan man inte ligga många watt över snittet oavsett hur lång nerförsbacke det kommer sedan men en kort backe på 1 min med en nerförsbacke efte
Peter, det beror på hur långa backarna eller partierna med kraftig motvind är. Skall man köra uppför i 20 minuter kan man inte ligga många watt över snittet oavsett hur lång nerförsbacke det kommer sedan men en kort backe på 1 min med en nerförsbacke efte
Quote from Funbeat user on 18 April 2013, 20:56Markus Hagberg:
"För att få en så snabb TT-tid som möjligt gäller det att anpassa effekten efter banprofilen. Sätta en uppskattad målwatt och vad det kan innebära för snittfart. När det går långsammare än snittfarten lägger man sig över måleffekten och n
Markus Hagberg:
"För att få en så snabb TT-tid som möjligt gäller det att anpassa effekten efter banprofilen. Sätta en uppskattad målwatt och vad det kan innebära för snittfart. När det går långsammare än snittfarten lägger man sig över måleffekten och n
Quote from Funbeat user on 19 April 2013, 20:36Nu har jag inte mätdatat att plotta i Matlab och leka men i texten
står att ex TS hade en snitteffekt på 330W första timmen.
Första 2h är det bara enstaka spikar utanför intervallet 300-350W - vilket enligt min definition är
ganska konstant. De största av
Nu har jag inte mätdatat att plotta i Matlab och leka men i texten
står att ex TS hade en snitteffekt på 330W första timmen.
Första 2h är det bara enstaka spikar utanför intervallet 300-350W - vilket enligt min definition är
ganska konstant. De största av
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 10:45Mjo, det är ju förhållandevis konstant mot en normal cyklist. Jag kanske läste in mer i ditt inlägg än vad jag borde; mitt svar var avsett att påpeka att grafen dock inte visar att de håller en jämn effekt oavsett terräng. Om elittriatleterna körde så som
Mjo, det är ju förhållandevis konstant mot en normal cyklist. Jag kanske läste in mer i ditt inlägg än vad jag borde; mitt svar var avsett att påpeka att grafen dock inte visar att de håller en jämn effekt oavsett terräng. Om elittriatleterna körde så som
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 20:48Spontant hade jag nog gissat att de körde jämnare än de kanske gör.
Ex hade jag räknat med att alla former av mjölksyra var tabu.
Men det är klart, det lönar sig (om man kör rätt) att ta i vid strategiska
punkter, för att bibehålla farten.Jag har aldri
Spontant hade jag nog gissat att de körde jämnare än de kanske gör.
Ex hade jag räknat med att alla former av mjölksyra var tabu.
Men det är klart, det lönar sig (om man kör rätt) att ta i vid strategiska
punkter, för att bibehålla farten.
Jag har aldri
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 23:20För proffsen blir en IM-cykling också rätt annorlunda pga att det handlar betydligt mer om positionering och taktik. Därför ser man ofta att många har den högsta effekten första timmen för att komma ikapp en ledande grupp.
För proffsen blir en IM-cykling också rätt annorlunda pga att det handlar betydligt mer om positionering och taktik. Därför ser man ofta att många har den högsta effekten första timmen för att komma ikapp en ledande grupp.
Quote from ellen olsson on 22 April 2013, 23:36Drafting är inte tillåtet på IM-distans.
Drafting är inte tillåtet på IM-distans.
Quote from Elias Engqvist on 23 April 2013, 06:48Peter, du har rätt i att det är svårt att bibehålla effekten i nedförsbackar!
Peter, du har rätt i att det är svårt att bibehålla effekten i nedförsbackar!
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 09:33Haha, vaaa, är inte drafting tillåtet??? 😉
En grupp i ett draftingfritt event syftar givetvis på personer som håller regelrätt lucka...
Haha, vaaa, är inte drafting tillåtet??? 😉
En grupp i ett draftingfritt event syftar givetvis på personer som håller regelrätt lucka...