Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBernard Kohl 3:an i Touren fast f …
You need to log in to create posts and topics.

Jag är inte positiv till doping, men jag kan förstå att professionella använder det.
Jag har tävlat med/mot folk som var dopade och det var deras val, inte mitt.
Det var inte lika kul för dem, när de gick i sönder och de hade bara sig själva att klandra.

Det var ju skönt att höra.
Jag kan däremot inte förstå att man dopar sig. Att vinna dopad är ju inte att vinna. Det är som att cykla med en motor, fusk helt enkelt. Sen förstår jag ju att dom får massa stålar m.m

Jag tycker att det är synda att du accept

Accepterar? Nope!
Jag förstår att de dopar sig på grund av pengar, ära eller dumhet. Jag har däremot inget behov av att kräva deras huvud på ett fat.
Det finns anledningar till att de inte är rena.

Läs Jesper Skibbys "Förstå mig rätt" eller Paul Kimm

Cyklister och andra idrottare rättfärdigar ofta sitt dopande med "att alla andra gör det" Och när det gäller cykel mer då än nu stämmer det.
TdF-99 var kanske det mest rättvisa då med största säkerhet alla var dopade.

Nu är det Paris-Roubaix på ESPN

Christian, de handlar om pengar. Och kan dom ta en genväg så gör dom de (bevisligen!). De är väl inte konstigare än folk som fuskar med skatten. Som David skriver så finns de helt säkert doping i alla sporter där man kan tjäna pengar på det.

JA, Jag förstår att det är pengar som styr deras beslut och jag är övertygad om att det finns doping i alla sporter oavsett om man kan tjäna pengar på den eller inte.

Men, att det är pengar som styr är ingen förklaring det är en ursäkt.
Det är ju så att

alla dopingpreparat är inte narkotikaklassade i sverige.

Jag upprepar, hårt mot hårt och betydligt hårdare straff är det mest effektiva sättet att motverka doping och kriminalitet.

Visst, ska de få vård också, men under strafftiden.

Att ge upp och se proffsidrotter som någon form av underhållande gladiatorspe

Det sura i hela soppan är att det inte bara är de dopade som blir straffade, det blir vi allihop som håller på med cykel.
Hela sporten som sådan har fått en smustig stämpel på sig.
UCI funderar ju på att höja straffet till 4 års avstängning. Jättebra tyck