Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBetala för program???
You need to log in to create posts and topics.

Undrar hur många som sprang sönder sig samtidigt, medan de testade sig fram och hur många som la ner för "löpning är nog inte min grej" 🙂

Jag försöker lära mig av andras misstag, jag lever inte länge nog för att hinna göra alla själv. Hittills har det

För mig är det nog tvärtom. Jag kör hårdare när jag själv inte lägger upp träningen. För sköter jag det helt själv känner jag efter extra noga hur det känns och anpassar det hela till min arbetssituation och resor. Men jag har inget emot att betala för pr

Intressant! För mig blev det helt tvärt om, med den lilla bonuseffekten att jag inte fick prestationsångest över passen. Det var ju inte min idé att jag skulle springa si eller så långt/fort. När det var min egen idé fick jag ångest, för tänk om jag inte

Glöm inte passionen, det är en drivkraft! en stark en:)

Håller med Antero om det med passio! För vissa är den egna tröttheten en del av passionen, för andra att vara i en grupp.

Men jag undrar om det verkligen finns någon statistik som visar att "man sprang sönder sig" mer då än nu? Ska man se till hur mycket

Det var det jag undrade, om det finns statistik på det eller inte. Det kanske det inte gör?

Gött inlägg Anders vi verkar va två gamla göbbar från 80-talet. Och precis som du säger vi drog inte på oss några onödigare skador, förutom problem med benhinnorna när vi sprungit för mycket, men det läkte snart när vi vilat några dagar.

Fart träningen/i

Jag är nog som Antero och Anders i denna fråga och det är flera år sen jag följde ett program som någon annan har gjort. Tror jag bara har följt ett förresten, när jag tänker efter.

För mig dödade det lusten att öht springa av den enkla anledningen att O

Jag är inte emot program principiellt. Och när jag höll på med banlöpning (mest 200 och 400) tränade jag förstås efter program i flera år. Dock fanns inte pulsklockor på 70-talet, utan vi körde på uppsatta tidsmål och/eller utmattningsmål. Vad jag menade

Jag som tycker det är så skönt att få ett pling i mailen, "Dagens pass är ..." och sen instruktioner t ex "långpass 30km" eller "korta intervaller med högre belastning än vanligt, dock inget maxpass", "fartlek", "Olgor" eller vad det nu kan vara. Då kan j