Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBetala för program???
You need to log in to create posts and topics.

Pulszoner är nog den viktigaste parametern för mig när jag tränar trots att jag inte kör men klocka, ansträngningsgraden känner man ändå.

Nu är ju inte allt detta av ondo, klockor ,appar,program..osv, allt fyller sin funktion"
Men den dagen då inte klock

Jag tror jag förstår vad du menar, men jag skulle nog ha svårt att förklara själv. Men jag tror jag kan vara lite begriplig åtminstone när jag säger att en intervall kändes "bekvämt ansträngande", "flåsjobbig" eller kanske till och med "metallsmak-i-munne

Tänkte på att vi gamlingar ofta klagar på all teknik och utrustning. Det hade man ju inte förr och ändå sprang man snabbare då än nu. Och att många elitlöpare kör utan pulsklocka med mera. Men detta förklarar inte det faktum att de som tränar mer än löpar

Fast gör de det verkligen, eller är det coachen som är intresserad av pulskurvor och sådant? Har fått för mig att de aktiva inte alltid bryr sig, men coachen har örnkoll?

Jo, vi gamlingar tycker nog en hel del och jämför..

Men hur som. Lycka till med ditt lopp i morgon:)

En stor skillnad mellan hur det tränades på 70-,80- 0ch 90-talen och nuförtiden, tycker jag är, att man tränade mer förr, innan man tävlade. Själv sprang jag mitt första Lidingölopp när jag löptränat i 7 år, några år senare sprang jag min första halvmara

Nu hade jag lite ont om tid och hinner inte läsa igenom hela denna råd så förlåt om andra redan sagt detta.

För mig är det enkelt:

* Vill du ha ett generellt program som du sen anpassar själv - googla och hitta en mängd olika råd - gratis. Använd sen d

Statistik på hur det var förr?
Finns nog ej. GPS ++++++++++++++++++++++ fanns ej.
Vi var inga statistiknördar, vi sprang för det var skoj.
Var med i ett bra gäng på 80-talet.
De flesta klarade marathon sub. 2:50.
Om vi gick sönder?
Otroligt sällan om en

Om man kan en lite tyska finns här all utan kostnader:

HM:
http://www.lauftipps.ch/trainingsplaene/halbmarathon-trainingsplaene-downloaden/

Marathon:
http://www.lauftipps.ch/trainingsplaene/marathon-trainingsplan-flex/marathonplan-ausdrucken/

..eller r