Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBeteende vid möte med älg
You need to log in to create posts and topics.

Marcus, inga mördarmaskiner?
http://www.expressen.se/nyheter/1.1799508/sa-dodade-algen-agneta

(there is one in every family ;)...)

Skulle tippa på att hunden skällde ståndskall och kvinnan försökte plocka hunden och blev attackerad.

I så fall ett exempel på hundägare som inte hade full koll på sin fyrfota vän och fick betala dyrt för det.

Men Bennu, saknar inte den där puman en funbeat-buff, eller?

En buff? På sommaren? Nä, det vore väl alldeles galet varmt! Speciellt med tanke på att den har päls över hela kroppen... Hur tänkte du nu? ;P

Annars är det väl ingen funbeat-puma? 😉

Blev jagad av en grävling en gång, de är rätt så snabba (rent av ruskigt snabba) trots sina korta ben.
Definitivt en hög-puls-upplevelse med tanke på att jag varken stoppat pinnar eller kol i skorna, för det ska man ju ha.

Har träffat på älg flera gånger i skogen. När de stått still har det varit lugnt bara att passera. Värre när den redan varit skrämd och kommit i full fart. Ställde mig bakom ett träd. Den såg inte ut att väja för mycket när den kom....

Annars blev jag no

Ingen bagge som var med?

Det där med orientering verkar farligt, det kanske var en dum idé att börja med det 😉 kontentan verkar vara att det inte är någon fara, så länge älgen är på bra humör och psykiskt frisk. I annat fall kan det vara läge ett bli religiös...

Nej, ingen bagge vad jag kunde se i mörkret.