Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBeteende vid möte med älg
You need to log in to create posts and topics.

Man kan träffa på andra som "motionerar" i skogen, fast då är det lite kinky om man plockar fram kameran.

Jag tror att det enda viktiga (?) var att om du ser en kalv (eller flera), ska du se till att ha uppsikt över kon och försöka att undvika att närma dig kalvarna så kon inte blir putt på dig. Typ. 🙂

Nu råkar en kollega ha blivit omkullkastad av en älg och stampad på så fort han rörde sig. Jag vet inte hur han tog sig ur situationen men han var rejält mörbultad.

Är det en älgtjur så är det bäst att slappna av.

hahahaha

Har man väl börjat brottas med en älg så kanske Davids tips funkar men mitt kvarstår. Att inte bry sig om älgen. Jag har rört mig i skog och mark sen jag lärde mig gå och mött de flesta av våra djur vilt i skogen utom varg och järv och alltid haft samma s

Har du träffat på många sådana här också:

BILD:http://riverdaughter.files.wordpress.com/2008/07/puma.jpg

? 😉

Nä dom passar jag mig för noga för det finns ingen manual!

Tycker det är konstigt med så mycket orienterare att ingen säger som det är,
"Viltrapportering är obligatorisk vid alla allmänna tävlingar och mästerskap",
som deltagare vid tävling gäller att vid möte med vilt i skogen rapporterar man det vid TC efter m

Kan väl börja med att säga att så länge ni löper i medvind så har ni inget att oroa er för:) Älgar har ett sjuhelsikes luktsinne så innan någon ens sett eller hört älgen har den känt dig. Näst därefter kommer hörseln så om den inte kan lukta kan den höra