Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBeteende vid möte med älg
You need to log in to create posts and topics.

Åsa, ja... jag tolkade det som en skenattack. Jag gick för nära helt enkelt. Har sett många älgar i mina dagar men inte råkat ut för en så här närgången älg någon gång innan eller efter.

Ahh, inser nu att det är fler Anders i tråden så jag kanske svarade på någon annans fråga 😉

Anders synes vara ett vanligt namn här...

Aha, jag tänkte på Anders R som sprang på 2 karlar i en älskog 😀

Christer: Ja sant, bilen förstör älgen,,,men älgen förstör bilen också. Med andra ord är det bättre att både älgar och bilar står still när de möts.

Nej Åsa, och det var väl aldrig så att jag upplevde någon fara, egentligen, bara det att jag blev helt perplex. Är det något som är givet så är det att goa karlar som vågar visa känslor, dem har man inget att frukta inför.

Hehe nej jag tänkte nog att du inte blev rädd. De kanske blev lite skrajja,,,eller ja iallafall lite överraskade, de hade nog hoppats på att få vara ifred 😀

"Med andra ord är det bättre att både älgar och bilar står still när de möts."

Intressant ur logistiska perspektiv... Hur ska de mötas om båda står still? kanske borde googla definitionen på "mötas"? 😉

Jag bor på landet och hittills har alla djur jag stöt på flytt. Det kan vara mysko att springa med pannlampa och se alla som glor på en långt inne i skogen...

Jag har cyklat på vildsvin. Lite värre för vet ju inte om de blir arga då. Den flydde också. Tu

...upplevde det mer som om att jag blev en extra krydda i det hela, nästan som om jag var välkommen.

Bennu: Ja men man får ju röra sig fram tills själva mötet, men sen får man liksom stanna 😀

Susse: Ja jag bor ju också på landet och alla djur jag mött har stuckit.

Anders: Aha, de ville ha lite nytillskott 😀