Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBidrar bensparken till framdrivni …
You need to log in to create posts and topics.

@Johan

Å vilken ljuvlig dröm det vore om jag hux flux kunde simma 300 meter bara för jag fimpade bensparken... 🙂

Väntar på att klockan ska bli fem så jag kan packa ihop på jobbet och bege mig till simhallen för lite fredagsmys!

Men, för att hålla mig

Min benteknik är hemskt dålig så när jag paddlar på ordentligt med benen så tar en 25:a ca:10 sekunder längre tid än när jag simmar med väldigt lite benspark.
Personligen har jag väldigt svårt att motivera mig till att träna ben eftersom jag känner att d

Nej, vi triathleter tränar 2-takt och använder benen för balansen.
Fast det låter konstigt att det tar längre tid när du kopplar in benen. Har du testat med fenor? Hur känns det då?

Jag simmar lika fort med fenor som utan...

Då måste det absolut vara något fel med din teknik om du simmar lika fort med fenor som utan.

Trampvagn:
Det gör "vi" inte alls.
Jag själv och många andra kör sextakt. Däremot tar jag inte direkt i...

Jonas: - du har säkert rätt.
Jörgen: - du måste göra något fel...

Det vanligaste felet jag ser folk göra med bensparken är att dom sparkar som när dom cyklar, alltså böjer alldeles för mycket på knäna. Då kommer man ingen vart alls. 😉

Japp. Visst gör jag något fel med benen. Det gäller bara att förstå vad det är. Hoppas det lossnar snart i alla fall.
Ska man nöta platta för att få till det eller?
Det jag känner som är jobbigast är att när jag upplever att jag har raka ben och har en h

Vet inte om du skall lyssna på mig för jag är inget simproffs.
Men 2 övningar jag gillar är att
- trampa vatten (rakt upp och ned) och hålla armarna i kors över bröstet.
- simma på sidan med en arm fram och den andra handen på skinkan. Testa med fenor.