Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 10:40Bruse: Då ska jag kolla upp det igen, eftersom jag som sagt var har pratat med två olika poliser som påstod samma sak. Men jag ska inte uttala mig något mer i frågan innan jag just har kollat upp det igen. Vill ju inte fara med osanning här, och jag uttal
Bruse: Då ska jag kolla upp det igen, eftersom jag som sagt var har pratat med två olika poliser som påstod samma sak. Men jag ska inte uttala mig något mer i frågan innan jag just har kollat upp det igen. Vill ju inte fara med osanning här, och jag uttal
Quote from Rasmus Olsson on 29 July 2009, 10:46Poliser har inte alltid rätt. För de här reglerna är inte alltid solklara när man väl är ute i trafiken.
En polis sa till mig en gång att jag saknade reflexer på cykeln. Påpekade då att det behöver man bara på natten, varvid han replikerade "aha, det är
Poliser har inte alltid rätt. För de här reglerna är inte alltid solklara när man väl är ute i trafiken.
En polis sa till mig en gång att jag saknade reflexer på cykeln. Påpekade då att det behöver man bara på natten, varvid han replikerade "aha, det är
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 10:55Hoppas du hade ringklocka....
Hoppas du hade ringklocka....
Quote from Rasmus Olsson on 29 July 2009, 11:02Det hade jag inte då, men det sa han inget om!
Får väl tillägga att nämnda polis i övrigt är riktigt trevlig, och brukar vara cykelburen polis, så han borde veta reglerna.
Det hade jag inte då, men det sa han inget om!
Får väl tillägga att nämnda polis i övrigt är riktigt trevlig, och brukar vara cykelburen polis, så han borde veta reglerna.
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 11:05Du verkar ha handlag med spinnfiskarn Bruse. Vad är det du mäter på i avataren?
Du verkar ha handlag med spinnfiskarn Bruse. Vad är det du mäter på i avataren?
Quote from Rasmus Olsson on 29 July 2009, 11:11Jönköpingspolisen försökte övertyga mig att det inte alls var nåt fel på deras laser. Jag bara undrade varför det blinkade "error" i displayen.
Jönköpingspolisen försökte övertyga mig att det inte alls var nåt fel på deras laser. Jag bara undrade varför det blinkade "error" i displayen.
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 11:13Cyklade du för fort då?
Cyklade du för fort då?
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 11:17Hehe, ok! De brukar annars vara lagom glada när man fastställer hastigheten på en stop-skylt, med deras laser, och det visar sig att man snart blir överkörd av den.
Hehe, ok! De brukar annars vara lagom glada när man fastställer hastigheten på en stop-skylt, med deras laser, och det visar sig att man snart blir överkörd av den.
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 17:07Ett tillägg på temat cykelbanor och regler. Höll på att bli påkörd två gånger till och från hemmet, en gång på väg dit och en på väg därifrån.
Vid första tillfället går cykelbanan längs med vägen (Utbyvägen). Bilar som är på väg ut måste korsa cykelbanan
Ett tillägg på temat cykelbanor och regler. Höll på att bli påkörd två gånger till och från hemmet, en gång på väg dit och en på väg därifrån.
Vid första tillfället går cykelbanan längs med vägen (Utbyvägen). Bilar som är på väg ut måste korsa cykelbanan
Quote from Fredric Lagerström on 29 July 2009, 20:02Idag skulle jag köra förbi en buss som stod på en hållplats. Är ju alltid lite lurigt.
Jag kollade noga så att bussen inte blinkade ut och cyklade ut längs med långsidan på bussen, i det ögonblicket kommer en motorcyklist bakom mej, jag hör ett öronbedöv
Idag skulle jag köra förbi en buss som stod på en hållplats. Är ju alltid lite lurigt.
Jag kollade noga så att bussen inte blinkade ut och cyklade ut längs med långsidan på bussen, i det ögonblicket kommer en motorcyklist bakom mej, jag hör ett öronbedöv