Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 18:06Ove skrev: "Exempel: Om jag vinglar till då jag vet att jag har en bil bakom så har jag blivit en risk för bilistens omkörning. Jag har blivit ytterligare en parameter som han skall beakta inför omkörningen. har bilisten fri sikt, häcken som är hög så bil
Ove skrev: "Exempel: Om jag vinglar till då jag vet att jag har en bil bakom så har jag blivit en risk för bilistens omkörning. Jag har blivit ytterligare en parameter som han skall beakta inför omkörningen. har bilisten fri sikt, häcken som är hög så bil
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 18:17Du verkar vara en medtrafikant och får gärna köra om när det fungerar.
Snacket om att cyklister ska köra på ett led är festligt med tanke på att 10-15 cyklister har då en omkörningssträcka på 30-35 meter + vad det tar att köra över på vänster sida och ti
Du verkar vara en medtrafikant och får gärna köra om när det fungerar.
Snacket om att cyklister ska köra på ett led är festligt med tanke på att 10-15 cyklister har då en omkörningssträcka på 30-35 meter + vad det tar att köra över på vänster sida och ti
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 19:18Instämmer med Stefans inlägg.
Instämmer med Stefans inlägg.
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 19:46Bra där, Stefan!
Bra där, Stefan!
Quote from Rasmus Olsson on 26 July 2009, 22:24Fredrik, aldrig har någon i Sverige dött för att denne blivit påkörd av en cyklist. De flesta som dödas i trafiken, blir påkörda av bilister.
Vilket inte betyder att bilister kör stölligare, men då det %-uellt är fler bilister i trafiken än gående och c
Fredrik, aldrig har någon i Sverige dött för att denne blivit påkörd av en cyklist. De flesta som dödas i trafiken, blir påkörda av bilister.
Vilket inte betyder att bilister kör stölligare, men då det %-uellt är fler bilister i trafiken än gående och c
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 22:40Man ska aldrig säga aldrig. En snubbe klev ut genom porten utanför mitt jobb när en cyklist (ja, eller dåre på cykel i varje fall) kom susande på trottoaren och körde ner snubben så han dog.
I mitten av 90-talet på Fleminggatan och strax innan jag börjad
Man ska aldrig säga aldrig. En snubbe klev ut genom porten utanför mitt jobb när en cyklist (ja, eller dåre på cykel i varje fall) kom susande på trottoaren och körde ner snubben så han dog.
I mitten av 90-talet på Fleminggatan och strax innan jag börjad
Quote from Fredrik Närenfors on 26 July 2009, 23:20Det räcker väl inte att ta ett nytt körkortsprov om det inte i förarkunskaperna ingår tydliga regler om hur cyklister ska bemötas i trafiken. Mig veterligt finns inga sådana. Det kan ju å andra sidan bero på att jag inte förnyat mitt körkort på ett tag.
Det räcker väl inte att ta ett nytt körkortsprov om det inte i förarkunskaperna ingår tydliga regler om hur cyklister ska bemötas i trafiken. Mig veterligt finns inga sådana. Det kan ju å andra sidan bero på att jag inte förnyat mitt körkort på ett tag.
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 23:27Förnya sitt körkort kostar 120 kr.
Förnya sitt körkort kostar 120 kr.
Quote from ellen olsson on 26 July 2009, 23:55200 träningsmil på cykeln under 20 veckor borde krävas för att få förnya körkortet. Det borde ge lite aha-upplevelser.
200 träningsmil på cykeln under 20 veckor borde krävas för att få förnya körkortet. Det borde ge lite aha-upplevelser.
Quote from ellen olsson on 26 July 2009, 23:56200 träningsmil på cykeln under 20 veckor borde krävas för att få förnya körkortet. Det borde ge lite aha-upplevelser.
200 träningsmil på cykeln under 20 veckor borde krävas för att få förnya körkortet. Det borde ge lite aha-upplevelser.