Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBilister som tutar
You need to log in to create posts and topics.

En spräckt fot efter ett möte med en som inte tänker i trafiken.
Vad lider du av? Någon som har cyklat i Pålsjö när du joggar?

Tack David!
160 mil om året på vägar tycker jag är ganska mycket.
Så du menar att jag som cyklar i lägre fart än dig är en säkrare cyklist.
Vad bra! Är inte det lite att idiotförklara sig själv med det resonemanget om att jag kör sällan för sakta mm? 😀

Många gånger och jag har inget negativt att säga om dem.

Leif: vem har påstått att cyklister alltid har rätt och/eller alltid är perfekta?

Du verkar missa att de flesta som cykeltränar gör det på lansdvägar och inte i tätbebyggt område.
Att det görs omkörningar av cyklister vid möte, skymda kurvor och backkrön är väldigt vanligt och mig veterligen räknas det som vårdslöshet i trafiken.

Jag

David:
Kom med en lösning i stället nu då!
Du har ju svar på allt annat här..

Konkret förslag som kan riktas till alla idiotbilister därute på de stora vägarna!

Litegranna ur CK fix:s träningspolicy; för övrigt samma klubb som David är ledare i:
"""Visa respekt för dina träningskompisar och övriga trafikanter
Som en medlem i CK FIX, oavsett om du kör i klubbtröjan eller inte, följer vi trafikreglerna och instruk

Just det, jag kör säkert och håller på trafikreglerna.

Tre saker som slår mig efter denna tråd...

Det första är att det faktiskt blir ganska allvarliga skador i de fall en cyklist kör på en gående, dödsfall har inträffat. Detta pga att huvudena slår ihop och skapar kraftiga blödningar.

Det andra är att jag

Det är sällan jag har sett tävlingscyklister som tränar på cykelvägar.
Jag ser faktiskt oftare gående/springande längs vägarna vi tränar på och då är det oftast löpare som springer mot trafiken.